Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Pinkvin skrev 21 minutes ago:

 

Jeg tror heller oppfordringen må være å sjekke sine egne vilkår.

 

Så vinterlagring på sjøen uten strøm, hva er fasiten? 

 

Vilkårene på båtforsikring er et sant helvete. Det er så vanskelig å sammenligne dem at om du skal gjøre det så har du en heldagsjobb. Sjekket flere selskap i fjor og det som gikk igjen var at ventilene skulle være igjen uansett årstid når du forlater båten. Etter det jeg skrev i morges så måtte jeg sjekke et par selskap, og jaggu stod det der 'i vinterhalvåret'. Orket ikke sjekke flere.

 

på sjøen uten strøm, tja si det. På Østlandet eller der om kring hvor det er is så er nok spørsmålet vanskeligere en her i nord. For første gang så oppdaget jeg sjøen under 5 grader I vintner, faktikt nede i 3,6. Aldri opplevd så lavt før. Men når det er 5 grader så tror jeg ikke frysing er noe problem i og med at kranene ligger på nivå eller under vannflaten. Ferskvann og slikt drenerer jeg selvsagt.

 

Folk kan gjerne riste på hodet og trekke på skuldrene av meg, men jeg mener hardnakket at når båten ligger uten tilsyn så har det noe med sikkerhet å gjøre. Jeg er helt enig at det er lite som kan gå galt, men muligheten er faktisk der. Det å ta seg en tur i motorrommet, sjekke motor, stenge/åpne ventiler, se etter uregelmessigheter og andre ting er et sunnhetstegn so tyder på at skipperen tar ting seriøst. Ser selvsagt en i enkelte båter så kan det være praktiske problemer med dette. Men det er ikke dette jeg angriper, det er holdningen hos enkelte jeg ikke skjønner.

 

Folk skal bare trekke på skuldrene, jeg rister på hodet over at folk i det hele tatt mener at det ikke har noe med sikkerhet å gjøre. 

 

Redigert

 

Beklager til trådstarter at jeg startet denne diskusjon. Var ikke meningen å stjele tråden!

Kjellg

Kjellg

Pinkvin skrev 20 minutes ago:

 

Jeg tror heller oppfordringen må være å sjekke sine egne vilkår.

 

Så vinterlagring på sjøen uten strøm, hva er fasiten? 

 

Vilkårene på båtforsikring er et sant helvete. Det er så vanskelig å sammenligne dem at om du skal gjøre det så har du en heldagsjobb. Sjekket flere selskap i fjor og det som gikk igjen var at ventilene skulle være igjen uansett årstid når du forlater båten. Etter det jeg skrev i morges så måtte jeg sjekke et par selskap, og jaggu stod det der 'i vinterhalvåret'. Orket ikke sjekke flere.

 

på sjøen uten strøm, tja si det. På Østlandet eller der om kring hvor det er is så er nok spørsmålet vanskeligere en her i nord. For første gang så oppdaget jeg sjøen under 5 grader I vintner, faktikt nede i 3,6. Aldri opplevd så lavt før. Men når det er 5 grader så tror jeg ikke frysing er noe problem i og med at kranene ligger på nivå eller under vannflaten. Ferskvann og slikt drenerer jeg selvsagt.

 

Folk kan gjerne riste på hodet og trekke på skuldrene av meg, men jeg mener hardnakket at når båten ligger uten tilsyn så har det noe med sikkerhet å gjøre. Jeg er helt enig at det er lite som kan gå galt, men muligheten er faktisk der. Det å ta seg en tur i motorrommet, sjekke motor, stenge/åpne ventiler, se etter uregelmessigheter og andre ting er et sunnhetstegn so tyder på at skipperen tar ting seriøst. Ser selvsagt en i enkelte båter så kan det være praktiske problemer med dette. Men det er ikke dette jeg angriper, det er holdningen hos enkelte jeg ikke skjønner.

 

Folk skal bare trekke på skuldrene, jeg rister på hodet over at folk i det hele tatt mener at det ikke har noe med sikkerhet å gjøre. 

Kjellg

Kjellg

Pinkvin skrev 18 minutes ago:

 

Jeg tror heller oppfordringen må være å sjekke sine egne vilkår.

 

Så vinterlagring på sjøen uten strøm, hva er fasiten? 

 

Vilkårene på båtforsikring er et sant helvete. Det er så vanskelig å sammenligne dem at om du skal gjøre det så har du en heldagsjobb. Sjekket flere selskap i fjor og det som gikk igjen var at ventilene skulle være igjen uansett årstid når du forlater båten. Etter det jeg skrev i morges så måtte jeg sjekke et par selskap, og jaggu stod det der 'i vinterhalvåret'. Orket ikke sjekke flere.

 

på sjøen uten strøm, tja si det. På Østlandet eller der om kring hvor det er is så er nok spørsmålet vanskeligere en her i nord. For første gang så oppdaget jeg sjøen under 5 grader I vintner, faktikt nede i 3,6. Aldri opplevd så lavt før. Men når det er 5 grader så tror jeg ikke frysing er noe problem i og med at kranene ligger på nivå eller under vannflaten. Ferskvann og slikt dreier jeg selvsagt.

 

Folk kan gjerne riste på hodet og trekke på skuldrene av meg, men jeg mener hardnakket at når båten ligger uten tilsyn så har det noe med sikkerhet å gjøre. Jeg er helt enig at det er lite som kan gå galt, men muligheten er faktisk der. Det å ta seg en tur i motorrommet, sjekke motor, stenge/åpne ventiler, se etter uregelmessigheter og andre ting er et sunnhetstegn so tyder på at skipperen tar ting seriøst. Ser selvsagt en i enkelte båter så kan det være praktiske problemer med dette. Men det er ikke dette jeg angriper, det er holdningen hos enkelte jeg ikke skjønner.

 

Folk skal bare trekke på skuldrene, jeg rister på hodet over at folk i det hele tatt mener at det ikke har noe med sikkerhet å gjøre. 

Kjellg

Kjellg

Pinkvin skrev 16 minutes ago:

 

Jeg tror heller oppfordringen må være å sjekke sine egne vilkår.

 

Så vinterlagring på sjøen uten strøm, hva er fasiten? 

 

Vilkårene på båtforsikring er et sant helvete. Det er så vanskelig å sammenligne dem at om du skal gjøre det så har du en heldagsjobb. Sjekket flere selskap i fjor og det som gikk igjen var at ventilene skulle være igjen uansett årstid når du forlater båten. Etter det jeg skrev i morges så måtte jeg sjekke et par selskap, og jaggu stod det der 'i vinterhalvåret'. Orket ikke sjekke flere.

 

på sjøen uten strøm, tja si det. På Østlandet eller der om kring hvor det er is så er nok spørsmålet vanskeligere en her i nord. For første gang så oppdaget jeg sjøen under 5 grader I vintner, faktikt nede i 3,6. Aldri opplevd så lavt før. Men når det er 5 grader så tror jeg ikke frysing er noe problem i og med at kranene ligger på nivå eller under vannflaten. Ferskvann og slikt dreier jeg selvsagt.

 

Folk kan gjerne riste på hodet og trekke på skuldrene av meg, men jeg mener hardnakket at når båten ligger uten tilsyn så har det noe med sikkerhet å gjøre. Jeg er helt enig at det er lite som kan gå galt, men muligheten er faktisk der. Det å ta seg en tur i motorrommet, sjekke motor, stenge/åpne ventiler, se etter uregelmessigheter og andre ting er et sunnhetstegn so tyder på at skipperen tar ting seriøst. 

 

Folk skal bare trekke på skuldrene, jeg rister på hodet over at folk i det hele tatt mener at det ikke har noe med sikkerhet å gjøre. 

Kjellg

Kjellg

Pinkvin skrev 1 minute ago:

 

Jeg tror heller oppfordringen må være å sjekke sine egne vilkår.

 

Så vinterlagring på sjøen uten strøm, hva er fasiten? 

 

Vilkårene på båtforsikring er et sant helvete. Det er så vanskelig å sammenligne dem at om du skal gjøre det så har du en heldagsjobb. Sjekket flere selskap i fjor og det som gikk igjen var at ventilene skulle være igjen uansett årstid når du forlater båten. Etter det jeg skrev i morges så måtte jeg sjekke et par selskap, og jaggu stod det der 'i vinterhalvåret'. Orket ikke sjekke flere.

 

på sjøen uten strøm, tja si det. På Østlandet eller der om kring hvor det er is så er nok spørsmålet vanskeligere en her i nord. For første gang så oppdaget jeg sjøen under 5 grader I vintner, faktikt nede i 3,6. Aldri opplevd så lavt før. Men når det er 5 grader så tror jeg ikke frysing er noe problem i og med at kranene ligger på nivå eller under vannflaten. 

 

Folk kan gjerne riste på hodet og trekke på skuldrene av meg, men jeg mener hardnakket at når båten ligger uten tilsyn så har det noe med sikkerhet å gjøre. Jeg er helt enig at det er lite som kan gå galt, men muligheten er faktisk der. Det å ta seg en tur i motorrommet, sjekke motor, stenge/åpne ventiler, se etter uregelmessigheter og andre ting er et sunnhetstegn so tyder på at skipperen tar ting seriøst. 

 

Folk skal bare trekke på skuldrene, jeg rister på hodet over at folk i det hele tatt mener at det ikke har noe med sikkerhet å gjøre. 



×
×
  • Create New...