Vrod Svart 15.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2017 eriklepe skrev for 2 timer siden: Ida Marie, når det gjelder han i Princessen var egentlig bryggeslepet uvesentlig. Tror ikke han vet hva han selv drev med engang. Jeg holdt 3-4 knop, han 25-30. Så du mener det er "delvis" greit å passere på innsiden her 3 meter fra motgående fartøy? SKAL og må man holde til styrbord i vatlestraumen? I så fall er det særdeles mange som bryter dette. Jeg gikk langs land for ikke å være til hinder for nyttetrafikk der, og la meg på babord side for å slippe å krysse tvers over ved grimstadfjorden. Vrod, det var ingen problem å se slepet skrått forfra. Rett forfra er kollisjonskurs. Angående merking av slepet, les regel 27g. Jeg går ut i fra det du skriver da jeg ikke så hverken slep eller området det skjedde, da går jeg ut fra at en flytebrygge ikke flyter høyt i vannet og da kan være vanskelig og få øye på og i tillegg var det plassert en båt på flytebryggen som kanskje vil få en som ser dette til og anta at det ikke er noe problem og gå bak deg da det befinner seg en båt der allerede det er ikke sikkert de ser at du har noe form for slep da du ikke signaliserer dette på noen måte annet en at du forventer at alle skal se bryggen du har kjøpt så kanskje takke alle rundt deg for at alle ulykker blei unngått for meg bekjent så kan sikten i det området bli redusert på veldig kort tid uten forvarsel. Opplevd og ikke finne brygga der. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Stein Erik Svart 15.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2017 Her står det skriftelig om hvordan vi skal forholde oss i Grimstadfjorden! Sitér dette innlegget Link to post
Stein Erik Svart 15.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2017 Nok et oppklarende utklipp hentet fra Nr 4 SJØKARTVERKET ÅRGANG 132 L.nr. 177 - 217 - Stavanger 28 februar 2001 STATENS KARTVERK Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 15.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2017 Stein Erik skrev 8 minutes ago: Nok et oppklarende utklipp hentet fra Nr 4 SJØKARTVERKET ÅRGANG 132 L.nr. 177 - 217 - Stavanger 28 februar 2001 STATENS KARTVERK Det står jo ingen verdens ting om hvordan man merker eller gir signaler på en båt som går med slep der det er jo noe som fører av en båt med eller uten slep må ta rede på før han/hun går inn i det farvannet jeg nevnte tidligere at sikten kan bli veldig dårlig hvis tåka kommer rullende inn i fjorden der for det opplevde vi noen ganger da vi var strandet på Håkonsvern. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
LALUNA II Svart 15.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2017 Sier ikke noe om ferdsel oppe på vannet Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
3rik Svart 15.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2017 1 hour ago, Vrod said: Jeg går ut i fra det du skriver da jeg ikke så hverken slep eller området det skjedde, da går jeg ut fra at en flytebrygge ikke flyter høyt i vannet og da kan være vanskelig og få øye på og i tillegg var det plassert en båt på flytebryggen som kanskje vil få en som ser dette til og anta at det ikke er noe problem og gå bak deg da det befinner seg en båt der allerede det er ikke sikkert de ser at du har noe form for slep da du ikke signaliserer dette på noen måte annet en at du forventer at alle skal se bryggen du har kjøpt så kanskje takke alle rundt deg for at alle ulykker blei unngått for meg bekjent så kan sikten i det området bli redusert på veldig kort tid uten forvarsel. Opplevd og ikke finne brygga der. Dette forstod jeg ikke så mye av, men jeg gjentar; Det var ikke vanskelig å se bryggeslepet skrått forfra, der en helst bør ligge for ikke å være på kollisjonskurs. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 15.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2017 28 minutes ago, eriklepe said: Dette forstod jeg ikke så mye av, men jeg gjentar; Det var ikke vanskelig å se bryggeslepet skrått forfra, der en helst bør ligge for ikke å være på kollisjonskurs. Dette er vel strenkt tatt kun en antagelse fra din side, da du selv ikke lå I posisjon til og kunne se slepet ditt fra denne vinklen Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 15.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2017 eriklepe skrev for 1 time siden: Dette forstod jeg ikke så mye av, men jeg gjentar; Det var ikke vanskelig å se bryggeslepet skrått forfra, der en helst bør ligge for ikke å være på kollisjonskurs. At det blir tåke i det farvannet? Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Poseidon Svart 16.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 For ordens skyld, når det påstås ovenfor at dagsignalet for begrenset evne til å manøvrere er kule-kjegle-kule, så er det feil. Riktig signal er kule-terning-kule. HVIS du hadde ført dagsignal og/eller lanterner så KUNNE du hatt et lite argument for å bli oppfattet som fartøy i yrke. Men med dagens "båtførerprøve-på-en-dag" er vel sjansen rimelig liten for at de andre hadde visst nok til å oppfatte budskapet. På bildet som jeg la inn for moro skyld vises mitt siste slep på Grimstafjorden. Jeg hadde slept FLUSTEIN fra Stavanger i løpet av natten og her har vi sakket ganske opp for å ta slepet opp langs siden. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.