Jump to content

Tips om uthavner og gjestehavner du synes andre bør prøve.

Vrod

Recommended Posts

Vet ikke om dette er en tråd som er oppe fra tidligere men jeg ser om det kan bli noe respons ved og åpne en nå og jeg har et tips det er en liten øy som heter Hjelp ligger mellom Sætre og Håøya og er mulig og gå inn med dregg og også mulig og ligge på svai. Håper det kommer masse flotte tips. God sommer folkens.

Nå kommer sommeren?

6 hours ago, Faxen said:

Det var jo nydlig, men "litt" utenfor alfarvei.:nonod:

Sant nok! Her er en som er litt nærmere hjemmebane, og godt innenfor det en kan få til uten å si opp jobben: Kerrera, rett utenfor Oban på vestkysten av Skottland. Med litt planlegging bør det være mulig å skvise inn i en sommerferie, eventuelt med hjelp av en helg eller to for transportetapper.

Kerrera-1.jpg.24756929fe8b5c099de72476bbc9751d.jpg

Kerrera-2.jpg.0f3628c74e1613e956530b112efab797.jpg

(Skal gi meg nå; havet kaller.)

slendrian skrev for 2 timer siden:

Bilderesultat for rødøya

Det må være lov å reklamere for hjemplassen? 
Klokkergården ligger på Rødøya på Helgelandskysten og ble kåret til årets gjestehavn i 2012. Absolutt verdt et besøk :) 

Det er klart det er det og takker for et seriøst forslag, de andre har foreslått noe jeg karaktiserer som tullball i denne sammenheng når det ikke er i hjemlandet.

Nå kommer sommeren?

Roger jo skrev 7 minutes ago:

Da fåreslår jeg at du bruker søkemotoren.

Hvis du legger godviljen til så er jeg sikker på at du skjønner sammenhengen i dette, og resten er vel for og kverulere og få tida til og gå så hvis du ser litt positivt på de trådene du er innom er jeg sikker på at det blir like moro. Du får ha en god sommer.

Nå kommer sommeren?

Vrod skrev for 1 time siden:

Hvis du legger godviljen til så er jeg sikker på at du skjønner sammenhengen i dette, . Du får ha en god sommer.

Klart en kan bli bittelitt sur, når du skriver at du bare har fått et  forslag og resten er tullball.:giggle:

De er i henhold til   " Tips om uthavner og gjestehavner du synes andre bør prøve."

En trivelig sommer tilbake.:thumbsup:

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Vi ligger mye på vestsiden av Borøya i Bærum. Her kan man ligge på svai eller på dregg med landforøyning både mot nordsiden og sørsiden innerst. Bedre dybder mot nord men mindre sjø innerst mot syd fra passerende halvplanere. 

Jeg mener Borøya er mye finere enn "Middagsbukta" mellom Brønnøya og Langåra (sundet rett sør for Brønnøya). Mye mer trafikk gjennom bukta samt mye "se og bli sett". For mange er det sikker helt supert men vi trives bedre i stillheten ved Borøya. Nærme hjemme men likevel langt borte. 10 min med jolla til butikk. Ferskvann tilgjengelig på land med manuelle pumper og fine turmuligheter. Og så kveldssolen da selvsagt.... ?

Neste på lista er Dragsund om vi vil lufte oss litt mer. Hjelp må vi sjekke ut, har tenkt på det før. Takk for påminnelsen! 

Screenshot_20170515-095052.jpg

Redigert av Sjøbliss (see edit history)

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Neste på lista er Dragsund om vi vil lufte oss litt mer. Hjelp må vi sjekke ut, har tenkt på det før. Takk for påminnelsen! 

Helt enig Dragsund har blitt veldig bra etter at de la ut flytebryggen, også har Sætre satset mye mere på sin gjestehavn så der er det lagt ut masse brygger de to siste årene så det er verdt og prøve.

http://www.havneweb.no/sbf-hurum/?mod=startsiden

Nå kommer sommeren?

på vestsiden av Gråøya utenfor Sætre er det en bitteliten sydvendt bukt (nord for Hjelp). Den heter Johnsbergtangen på kartet. Dette er et av mine favorittsteder i området rundt Håøya. Også helt nede på spissen av Gråøya er det fint, men her det mange andre som ligger, i motsetning til den andre plassen. 

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Framtia skrev 31 minutes ago:

på vestsiden av Gråøya utenfor Sætre er det en bitteliten sydvendt bukt (nord for Hjelp). Den heter Johnsbergtangen på kartet. Dette er et av mine favorittsteder i området rundt Håøya. Også helt nede på spissen av Gråøya er det fint, men her det mange andre som ligger, i motsetning til den andre plassen. 

:thumbsup:

Nå kommer sommeren?

Fantebukten nord på Kommersøya i Sandebukten er heller ikke dum. Kommersøya er et interessant sted, se min beskrivelse av øyas historie tilbake til svartedauen.

http://trudelutt.com/kommersoya

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...