Jump to content

Wesling med Mercury 125HK totakt (2+2 design, 160KG) Hadde det blitt for heftig?

Snusmumrikken

Recommended Posts

Hei!

Bare for nysgjerrighetens skyld, hadde en 125HK Mercury på en Wesling 16 blitt for mye av det gode? Veier 160KG, så det er jo ikke gale. Hadde det vært for mye til day-to-day usage?

Så sant at akterspeilet er forsterket og god nok styring. 

Skulle gjerne hatt en Fjordling 17 med denne motoren. 

Sitat

:giggle:

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Du vil få vann over akterspeilet, men så lenge du har tettet og forsterket ordentlig der (8-10 mm aluplate festet med gjennomgående bolter), ser jeg ikke noe problem med 125hk på en Wesling.

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Spørs hva båten skal brukes til..   bare kjøring i finvær så går det nok greit med den ekstra vekta , men skal båten brukes i mer rufsete forhold så blir den nok straks mer harmonisk å kjøre med mindre vekt på hekken. 

Har 80hk på min , med alu plate på utsida. Skulle jeg hatt mer motor så skulle nok båten også fått støpt inn kneplater innvendig

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...