Jump to content

Edit History

paulseen

paulseen

Som første «ordentlige» båt, ser det ut til at jeg lander på en 23-foter med innenbordsmotor (diesel), enkel bysse (vask, kjøleskap og steketopp) og toalett med septiktank. Bakgrunnen for det er at båtstørrelsen virker ok å starte med - ikke altfor stor å håndtere, samt plass nok til å dra på tur. Må også overbevise frøkna om at båtlivet er herlig!:giggle:

Båter jeg nå viser stor interesse for: 

• Draco 23 (ligger flere ute med KAD32/42)
  • Nidelv 690 (liten motor til båten - 1,7 Mercruiser 1,7dti, men er ikke avhengig av 30 knops fart)
  • GP700 (solid plass, strak aksling = mindre vedlikehold)

Har også sett på Yanmarin 68DC, Askeladden Z7, Ibiza 23 Weekender - alle litt over mitt budsjett.

Er jeg helt på villspor i vurderingen, eller virker dette ok? Kom gjerne med egne erfaringer:confused:

paulseen

paulseen

Som første «ordentlige» båt, ser det ut til at jeg lander på en 23-foter med innenbordsmotor, enkel bysse (vask, kjøleskap og steketopp) og toalett med septiktank. Bakgrunnen for det er at båtstørrelsen virker ok å starte med - ikke altfor stor å håndtere, samt plass nok til å dra på tur. Må også overbevise frøkna om at båtlivet er herlig!:giggle:

Båter jeg nå viser stor interesse for: 

• Draco 23 (ligger flere ute med KAD32/42)
  • Nidelv 690 (liten motor til båten - 1,7 Mercruiser 1,7dti, men er ikke avhengig av 30 knops fart)
  • GP700 (solid plass, strak aksling = mindre vedlikehold)

Har også sett på Yanmarin 68DC, Askeladden Z7, Ibiza 23 Weekender - alle litt over mitt budsjett.

Er jeg helt på villspor i vurderingen, eller virker dette ok? Kom gjerne med egne erfaringer:confused:

• Create New...