Frode_B. Startet 12.Mai.2003 Del på Facebook Startet 12.Mai.2003 Vi har en 8hk Johnson som starter dårlig og går elendig på tomgang. Motoren er rimelig ubrukt. Den fulgte med en Zodiac som igjen fuøgte med i en handle på en større båt. Jeg kjenner derfor ikke så mye til forhistorien til motoren.' Forgasser er renset. Litt justering av blandiingsskruen er forsøkt, men uten resultat. Når jeg får start er motoren utrolig nøpen på choke og når den er varm må den ruses ganske voldsomt for å holdes i gang. Jeg ser det er noen skruer som juster på tenningstidspunkt osv. på ssvinghjulet. Er det noen som kjenner nok til denne motoren til å si om den har noen typiske ting som må sjekkes opp? Andre gode tips. Jeg kan ikke gå ut med en motor som kun kan gå med høyt turtalll og hvor ethvert gearskift blir som en dødslek for både motor og de ombord i jolla. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 13.Mai.2003 Del på Facebook Svart 13.Mai.2003 Leste i Practical Boatowner at en årsak til slike problmer kan være så enkelt som at håndpumpen på bensinslangen er gåen. Hvis tilbakeslagsventilen ikke virker vil en liten motor kunne få problemer med å suge bensin ved tomgang. Om dette er årsaken til ditte problem er vel kanskje tvilsomt, men dette kan jo være verdt å sjekke ved slike problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.Mai.2003 Del på Facebook Svart 13.Mai.2003 Hvis motoren er "ubrukt" ville jeg sjekket bensinfilteret samt byttet plugger. Filteret sitter normalt på bensinpumpen. Sitér dette innlegget Link to post
Frode_B. Svart 14.Mai.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2003 Tiltakene dere har beskrevet skal sjekkes ut ved neste besøk på hytta. For å være sikker på bensintilførsel kan jeg jo plassere bensintanken høyere enn motoren. Sitér dette innlegget Link to post
eiju Svart 21.Juni.2012 Del på Facebook Svart 21.Juni.2012 (redigert) Min Johnson 8 hk 99 mod. starter helt greit med choke når den er kald, men er veldig vanskelig å starte når den er varm. Må som oftes gi den choke til den tenner, så kommer den etterpå. Har stilt opp tomgang litt, slik at den ikke stopper. Ellers har jeg ikke klart for meg hva de forskjellig justeringsskruene på forgasseren er. Noen som har noen forslag?? Redigert 21.Juni.2012 av eiju (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eiju Svart 24.Juni.2012 Del på Facebook Svart 24.Juni.2012 Løfter denne igjen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.