Jump to content

Lekkasje fra slange inn på sjøvannspumpe KAD300

mmosberg

Recommended Posts

Heia.

Har en ørliten sjøvannslekkasje på slangen inn på sjøvannspumpa. Se bilder. Slik ser det ut med motor i drift. Når motoren står er det tett. Ikke store lekkasjen, men det irriterer meg. Har flyttet litt på slangen og slangeklemmer og strammet klemmene så mye jeg tør, men blir ikke kvitt lekkasjen. Noen med tips eller råd?

Kan legge til at sjøvannspumpen er nyoverhalt med ny o-ring i lokket så jeg har vondt for å tro at det fra sjøvannspumpen.

20170516_180014_resized.jpg

20170516_180018_resized.jpg

Redigert av mmosberg (see edit history)

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Det blir litt for risky for meg kaffelars ? Men jeg skal sjekke om jeg kan strupe i sammen slangen som står på andre siden av kjøleren til servoen. Hvis det går føler jeg meg litt sikrere. Slangen koster forresten over 1,5 tusen..... er det mulig?

Første jeg skal gjøre er å se om det går å kappe 5 cm av eksisterende slange uten at den blir for kort. Og så skal jeg ta lokket av sjøvannspumpa å se om det kan være en feil eller et rusk på o-ringen der. Setter i sammen med pakningsilicon.

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Kan presse sammen slange med en skrutvinge og to smale klosser, en middels klemtang(verkstedutstyr for fuel/bremseslanger & kjølevannsslanger) eller noe annet passende.

Prisen på slangen var noe morsom, er jo ferdigbøyd med flere svinger men likevel.. gummi bør uansett byttes iblant når den hindrer sjarken i å henge stramt  i fortøyningene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...