mmosberg Startet 16.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 16.Mai.2017 (redigert) Heia. Har en ørliten sjøvannslekkasje på slangen inn på sjøvannspumpa. Se bilder. Slik ser det ut med motor i drift. Når motoren står er det tett. Ikke store lekkasjen, men det irriterer meg. Har flyttet litt på slangen og slangeklemmer og strammet klemmene så mye jeg tør, men blir ikke kvitt lekkasjen. Noen med tips eller råd? Kan legge til at sjøvannspumpen er nyoverhalt med ny o-ring i lokket så jeg har vondt for å tro at det fra sjøvannspumpen. Redigert 16.Mai.2017 av mmosberg (see edit history) Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
nomen Svart 16.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 Er du sikker på at det mellom slange og slangestuss det lekker? Isåfall skift eller kutt ac 5 cm av slangen. Kan det være mellom slangestuss og pumpen? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
mmosberg Svart 16.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 Slik det ser ut for meg så kommer vannet opp mellom slangen og stussen på sjøvannspumpa. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Havlengt Svart 16.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 Fersk slange, gode klemmer og pakningssilikon skulle fiksa dette.. Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 16.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 Båt med drev. Kan ikke bytte slangen uten å ta båten på land..... Ingen stengeventil. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Kaffelars Svart 16.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 Jo, bare ha en ny slange med slangeklemmer klar, om det kommer inn et glass vann er det ikke mye styr å tørke opp :) Mens den nye slangen står opp i lufta, sjekker du stussen på pumpa, mulig det kan være ei lita sprekk? Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 16.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 Det blir litt for risky for meg kaffelars ? Men jeg skal sjekke om jeg kan strupe i sammen slangen som står på andre siden av kjøleren til servoen. Hvis det går føler jeg meg litt sikrere. Slangen koster forresten over 1,5 tusen..... er det mulig? Første jeg skal gjøre er å se om det går å kappe 5 cm av eksisterende slange uten at den blir for kort. Og så skal jeg ta lokket av sjøvannspumpa å se om det kan være en feil eller et rusk på o-ringen der. Setter i sammen med pakningsilicon. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Kaffelars Svart 16.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 Kan presse sammen slange med en skrutvinge og to smale klosser, en middels klemtang(verkstedutstyr for fuel/bremseslanger & kjølevannsslanger) eller noe annet passende. Prisen på slangen var noe morsom, er jo ferdigbøyd med flere svinger men likevel.. gummi bør uansett byttes iblant når den hindrer sjarken i å henge stramt i fortøyningene. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 16.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2017 Eg sjekka også prisen på orginale slanger... Det enda med at eg gjekk for stålarmerte sugeslangar frå anerkjent slangeleverandør. - Det fungerer heilt fint! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 17.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Skift til Tess klemmer AISI 316 de klemmer bedre. " bilde er ikke ASI 316" Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
dieselfan Svart 18.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2017 dersom det lekker mellom stuss og slange så kan det være hos deg som det var hos meg.... tok en 3M (N....K...e) og pusset av irr og jalla og satte den inn med syrefri vaselin og nå er den potte tett.... Dette slangeklemme designet fungerer også meget godt (de originale er rett og slett ikke bra) Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 18.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2017 Problem løst. Det var o-ringen til lokket som ikke lå skikkelig i sporet i lokket. Rett og slett slurv fra undertegnede da jeg monterte etter overhalingen. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.