jotto Startet 17.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2017 Er det noen som vet hvordan AIS-funksjonen på "Gule sider på sjøen"-appen fungerer? Har de sitt eget nettverk av AIS-mottakere langs kysten? Det er enkelte båter som vises på Marine Traffic, men som ikke vises på Gule Sider selv om de er i fart og posisjonen er registrert for et minutt siden på Marine Traffic. Er det forresten noen som vet om en support-addresse? Jeg har prøvd å komme i kontakt med dem angående et par bugs, men jeg finner ingen addresse. Sitér dette innlegget Link to post
abella Svart 17.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 (redigert) du må laste ned ais, koster ca 145,-kr virker fint har det sjøl på mobilen. går du inn på pc finn gule sider kart, men det er kun til mobil en kan laste ned ais, eg prøvde å få det ned på pc, men det går ikke, ha mobilen din klar så kommer det opp forklaringer på kartet på pc, Redigert 17.Mai.2017 av abella (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 17.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Jeg har betalt for AIS-funksjonen, og jeg ser båter. Men jeg ser ikke alle båtene som jeg ser i Marine Traffic. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 17.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Tror nok det går på samme system som resten av AIS signalene. Uten at jeg kan si det skråsikkert. Men reagerte på det samme her om dagen. Fikk opp 1 båt på gulesider appen, i et område jeg vet det skal være flere. MT viste 10-12 båter på samme kartutsnitt. Mange av disse var ferger som jeg vet med sikkerhet har AIS fast på. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 19.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2017 Seapilot's internett AIS viser båtene i sanntid. Har sjekket dette opp mot AIS på kartplotteren i båten. . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.