Jump to content

Edit History

andersb

andersb

Er vel regler om at man ikke skal fyllekjøre rib i 60 knop i 5 knopen, men.... ja? skjer jo stadig. 

selv seilbåter kjører over roere.. så.. ja ;) 

Støymessig var nok forrige båten min med store maskiner en større støysynder, enn vannscooter med vanndempet eksos. Vannscootere er moderne 4 takts maskiner, du kan snakke og føre en samtale på tomgang uten problemer. 

Båten jeg har nå, har samme hastighet som en vannscooter, og er 30 fot med 600hk. Forrige båten min hadde samme egenskaper og var  32 fot, til og med superfancy teak bad! men noen tusen nm og nesten 1000hk diesel så gikk den også i samme fart... båten jeg hadde der gikk samme osv. Så jo det finnes en endel av disse også, men jeg synes det er like gøy å kjøre båt i sirkel som det er vannscooter... så jeg drar på turer ;) Skal jeg til middagsbukta trenger jeg ikke 5 knop engang, bare kose seg i 3'ish og 0 støy 0 vibrasjoner.

Jeg håper/drømmer/vil tro at ting ordner seg og vi slipper ulykker, og idioter på begge sider. 

andersb

andersb

Er vel regler om at man ikke skal fyllekjøre rib i 60 knop i 5 knopen, men.... ja? skjer jo stadig. 

Støymessig var nok forrige båten min med store maskiner en større støysynder, enn vannscooter med vanndempet eksos. Vannscootere er moderne 4 takts maskiner, du kan snakke og føre en samtale på tomgang uten problemer. 

Båten jeg har nå, har samme hastighet som en vannscooter, og er 30 fot. Forrige båten min hadde samme egenskaper og var  32 fot, til og med superfancy teak bad! men noen tusen nm og nesten 1000hk diesel så gikk den også i samme fart... båten jeg hadde der gikk samme osv. Så jo det finnes en haug av disse også, men jeg synes det er like gøy å kjøre båt i sirkel som det er vannscooter... så jeg drar på turer ;) Skal jeg til middagsbukta trenger jeg ikke 5 knop engang, bare kose seg i 3'ish og 0 støy 0 vibrasjoner.

Jeg håper/drømmer/vil tro at ting ordner seg og vi slipper ulykker, og idioter på begge sider. 

andersb

andersb

Jeg håper/drømmer/vil tro at ting ordner seg.

• Create New...