Lingefan
Herlig at regjeringen likestiller vannscooteren med småbåter, slik som riktig er. Det er mulig vi trenger strengere regler for raske båter på sjøen, men da må det gjelde alle båter og ikke bare vannscootere. Likhet for loven er for meg et viktig prinsipp.
Så nå kommer tydeligvis søppelet frem fra ny-veltede søppelbøtter:
Utrolig at vi har så søpplete folk til å styre som ordfører i Kragerø at man finner det viktig å gå ut i media og si at de vil ha vannscooternebort fra vannet:
https://www.nrk.no/telemark/vil-ha-sorlandsoppror-mot-vannskutere-1.13521755
Det å klare å være så usympatisk og forskjellsbehandlingen som øverste ledende rolle i en kommune der han sier at det ikke er plass til alle burde straffet han med jobben. Hans oppgave er å sørge for at alle kan være på sjøen forsvarlig.
Hva blir det neste? Forby seilbåter? For min del kunne vi gjerne fjernet seilbåter fra vannet, men jeg er for mangfold og liker alle seilere som tar hensyn, i likhet med alle vannscootere og andre båter som tar hensyn.
Få ordføreren bort fra ordfører-rollen. Han forskjellsbehandler - urettferdighet er det verste jeg vet. Nå gjelder dette riktignok ikke menneskerettigheter, men det får jammen være måte på! Og man forfekter denne egentlige fillesaken som om den ødelegger båtlivet totalt.
Likhet for loven - basta!
Ellers vil jeg ønske ordførerne lykke til med sørlandsopprør og lykke til med valget neste gang.