Joltus
Napoli skrev 43 minutes ago:
Hadde egentlig ikke tenkt å kommentere her men - må bare å gratulere dere med denne trådens hittill usakligste innlegg. Det er denne typen argumentasjon som ødelegger enhver saklig debatt om scootere.
Som beboer i en av sørlandskommunene håper jeg virkelig at lokalpolitikerne rekker å få på plass et regleverk som er tydelig i forhold til scootere. Vi ser for mange eksempler på at scooterne gjør noe med vettet til dem som sitter oppå. Mulig at man tenker at "jeg er så bevegelig at alt går greit" - og derfor gjør hodeløse ting i altfor stor fart. Så kan det vel også hende at det er noen som har så mye vett, at om de mister litt av det når de sitter på en scooter, så går det greit allikevel. Jeg har desverre til gode å se det.
Beklager. Men det er faktisk sånne innlegg som dette som ødelegger diskusjonen. Da dette innlegget viser total mangel på logikk. Siden noen er hodeløse skal en ting gjøres ulovlig. Fullstendig ulogisk i mine øyne. Da er det fryktelig mange ting som faktisk må gjøres ulovlig.
Kan du forklare meg hvorfor eg skal ha lov til å kjøre med min båt i 50 knop, mens naboen ikke skal ha lov til å kjøre med sin vannscooter i 50 knop?
Det er ikke det at noe er lov som er problemet. Problemet er brukerne. Og problemet er at ingenting blir håndhevd på sjøen. Og problemet lyser såpass hardt igjennom nettopp fordi det kun er de som driter i lover og regler som har kunnet bruke disse, siden det i praksis har vært umulig å bruke de lovlig.
Dette tror eg og håper eg vil kunne forandre seg noe. Vi vil få flere scootere, men eg håper det blir mer fornuftig bruk. Å bare forby blir i mine øyne tull, da det ikke finnes andre argumenter mot scooterne som ikke rammer oss "vanlige" båtførere, enn "de kjører som idioter".
Miljøargumentet: Piss. Da er det knapt båter igjen.
Støy: Tull. En daycruiser og en cabincruiser bråker like mye. Til og med seilbåter støyer og plager noen.
De er så farlige. Statistikk viser at... osv osv. Yeah.... trenger igrunn ikke greie mer ut om dette argumentet.