Lingefan
Pinkvin. Vi har hatt hytte rett ved sjøen på en holme i Kragerø siden 1956, og betaler dyr hytteskatt, skal ikke jeg få bruke vannscooteren jeg ikke har kjøpt enda fordi det tilfeldigvis er en ordfører som ikke liker dette? Er avhengig av rask transport til og fra. Vannscooter er perfekt transport for mitt vedkommende. Båt er minst like mye leketøy.
De fleste beboere i Kragerø bor ikke helt nede ved sjøen og vil ikke være plaget av dette. De blir heller plaget av støyende motorsykler og amerikanske buldrende rånebiler. Båtene mine bråker dessuten mer enn en vannscooter.
I Kragerø er fartsgrensen uansett 30 knop. Få båter overholder dette. Selv kjører jeg rundt i 35-45 knop daglig i Kragerø om sommeren, slik vi har gjort siden 1970 (hadde før i tiden en Fjordling 17 med 115hk) og det kommer jeg til å fortsette med i all fremtid. Men selvsagt forsvarlig kjøring med vettet i behold. Og aldri rask kjøring i mørket.
Hva med vannsportleker som vannski, tube og wakeboard bak en småbåt? Eller kjøring rundt og rundt med en 14 åring i 9.9 jolle?