Napoli
Mouche skrev 1 time siden:
Og da har de ikke vært noe sted, skal heller ikke noe sted, og kommer fort forbi og blir borte igjen, og igjen og igjen og igjen.........!
Samt at de ikke liker å kjøre under femti knop før de er cirka fem meter fra bryggen/e hvor andre oppholder seg og blant annet fyller bensin. Ser dette til stadighet i Lillesand hvor jeg har svært god utsikt til disse gjentatte "seansene". Er også en gjeng som trolig holder til i Grimstad som tar en meget kjapp tur til byen, hiver innpå med halvlitere og deretter er det fullt turtall ut av havna og gjennom trange sund, eksempelvis Grunnesund, et sund som sikkert mange her kjenner til. Har de lanterner? Neida!
De to gjengene du nevner her er samme gjengen - og holder til rundt Homborside. En gjeng med idioter desverre, nesten flaut å si at de er fastboende. Men de kjører heldigvis som værst utenom sesongen og utgjør da mindre fare enn om de hadde kjørt sånn midt i sesongen.
@andersb- jeg tenker i mitt stille sinn at det nok finnes folk her inne som har kjørt mer enn nok av raske båter. For egen del er racing i offshore klasse b (60 knop +) det raskeste jeg har kjørt jevnlig, mens det raskeste jeg har kjørt noensinne blir en Argocat 23 med 300xs (100 knop +). Dagligbåtene nå (familibåtene) gjør vel rett i overkant av 40 knop begge to. Regner med at det kvalifiserer meg til å delta i debatten??
Båt har - som nevnt tidligere, ett helt annet bruksområde enn scootere. Og dersom scootere ble kjørt som båt - raskt forbi på vei til neste sted, ville ingen ha irritert seg.