Lingefan
Skjønner at det er irriterende med folk som kjører piruetter eller står på vannski etc., men jeg har til gode å se vannscootere bli hrukt til dette i områdene der jeg ferdes på sjøen.
Ordensforstyrrelser er uansett straffbart, om det er plenklipping, vannscooterkjøring i ring eller andre forhold.
Det gir ingen grunn til å forby vannscootere på så tynt grunnlag. Skal alle lide fordi 10-15 % kjører i sirkler og oppfører seg dårlig?
Alkohol og fart er en utrolig dårlig kombinasjon. Er selv glad i fart og like glad i forslaget om høyfarts-sertifikat.
Problemet er at det er umulig å håndheve uten langt større ressurser.
Kjører mye uten vest hele sommeren når jeg kjører sakte og lett pakning og jeg kjører stort sett båter under 8 meter. Blir aldri tatt. Men i dårligere vær, mørke eller sportslig kjøring tar jeg på vest. Det er kun brann i båt som det kunne vært et poeng med å kjøre med vest i sakte fart.
Kan man ikke innføre et strengt vannscootersertifikat (som kan mistes ved grovt regelbrudd) og at man har en data installert som viser kjørestil, fart i forhold til land etc? Da kan man jo kjøre som kan vil i egnede soner og ellers transportkjøring?
Forbud fordi man vil ha vannscooteren vekk fra bannet er jo hinsides tåpelig og idiotisk generaliserende.