Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

tuffff skrev for 11 timer siden:

Du, og dine likesinnede, snur jo hele tiden argumentasjonen. Det er ikke 10 -15 prosent av scooterførerene som kjører bajas. Det er - i hvert fall hos oss - 100 prosent av scooterførerene - som gjør dette. Dersom dette skulle sammenlignes med motorsykler så hadde de naturligvis blitt forbudt umiddelbart.

 

 

Det er langt farligere å kjøre motorsykkel eller sykle i det hele tatt i trafikken. Og mange motorsykler kjører gris, og de har ikke skilt foran så de kan kjøre forbi fotobokser uten å få bot, selv om de skulle kjøre for fort og bli knipset.

Ønsker dere forbud mot motorsykler også? Kanskje det bare skal gjelde noen kommuner, slik at alle kommuner kan bestemme om de ønsker motorsykler og sykler eller ikke? Blir håpløst å forholde seg til for de det gjelder.

 

Dere må skjerpe inn argumentasjonen på at 100% kjører gris og at det derfor skal forbys. Det argumentet er ikke gjyldig. Det må andre saklige argumenter på plass for at det skal hensyntas i debatten.

Slike uttalelser er bare basert på synsing.

 

Jeg kunne gjerne tenke meg å forby syklister å sykle i veibanen:

http://www.tv2.no/nyheter/9148349/

 

Vedrørende sertifisering av båtførere synes jeg vi kan gjøre som med motorsykler og dele inn i ulike klasser.

*under 50m3 motor eller båt opptil 5 meter: alle med båtbevis eller født før 1980 kan kjøre

*50-2000m3 motor (og maks 40 knop) uansett tidligere erfaring og alder: båtførerbevis klasse B kreves - her skal man lære å legge til brygger, lære å fortøye, teoriprøve og ikke minst ulykkeskurs. "Hvordan lære å ikke lage bølger" og "hvordan oppføre seg hensynsfullt på sjøen".

*2000m3 motor og større (og toppfart 40 knop+): Båtførerbevis B med utvidelse til A - må kunne håndtere høy hastighet og ha ekstra god båtkontroll. Slike båter bør ha promillegrense 0,2 og ikke 0,8.

Vannscooter: samme regler som for Båtførerbevis klasse A

 

Dette ville være lurt å innføre og et slikt båtsertifikat må kunne mistes om man bryter regler.

Lingefan

Lingefan

tuffff skrev for 11 timer siden:

Du, og dine likesinnede, snur jo hele tiden argumentasjonen. Det er ikke 10 -15 prosent av scooterførerene som kjører bajas. Det er - i hvert fall hos oss - 100 prosent av scooterførerene - som gjør dette. Dersom dette skulle sammenlignes med motorsykler så hadde de naturligvis blitt forbudt umiddelbart.

 

 

Det er langt farligere å kjøre motorsykkel eller sykle i det hele tatt i trafikken. Og mange motorsykler kjører gris, og de har ikke skilt foran så de kan kjøre forbi fotobokser uten å få bot, selv om de skulle kjøre for fort og bli knipset.

Ønsker dere forbud mot motorsykler også? Kanskje det bare skal gjelde noen kommuner, slik at alle kommuner kan bestemme om de ønsker motorsykler og sykler eller ikke? Blir håpløst å forholde seg til for de det gjelder.

 

Dere må skjerpe inn argumentasjonen på at 100% kjører gris og at det derfor skal forbys. Det argumentet er ikke gjyldig. Det må andre saklige argumenter på plass for at det skal hensyntas i debatten.

Slike uttalelser er bare basert på synsing.

 

Jeg kunne gjerne tenke meg å forby syklister å sykle i veibanen:

http://www.tv2.no/nyheter/9148349/

 

Vedrørende sertifisering av båtførere synes jeg vi kan gjøre som med motorsykler og dele inn i ulike klasser.

*under 50m3 motor eller båt opptil 5 meter: alle med båtbevis eller født før 1980 kan kjøre

*50-2000m3 motor (og maks 40 knop) uansett tidligere erfaring og alder: båtførerbevis klasse B kreves - her skal man lære å legge til brygger, lære å fortøye, teoriprøve og ikke minst ulykkeskurs. "Hvordan lære å ikke lage bølger" og "hvordan oppføre seg hensynsfullt på sjøen".

*2000m3 motor og større (og toppfart 40 knop+): Båtførerbevis B med utvidelse til A - må kunne håndtere høy hastighet og ha ekstra god båtkontroll. Slike båter bør ha promillegrense 0,2 og ikke 0,8

Vannscooter: samme regler som for Båtførerbevis klasse A

 

Dette ville være lurt å innføre og et slikt båtsertifikat må kunne mistes om man bryter regler.

Lingefan

Lingefan

tuffff skrev for 11 timer siden:

Du, og dine likesinnede, snur jo hele tiden argumentasjonen. Det er ikke 10 -15 prosent av scooterførerene som kjører bajas. Det er - i hvert fall hos oss - 100 prosent av scooterførerene - som gjør dette. Dersom dette skulle sammenlignes med motorsykler så hadde de naturligvis blitt forbudt umiddelbart.

 

 

Det er langt farligere å kjøre motorsykkel eller sykle i det hele tatt i trafikken. Og mange motorsykler kjører gris, og de har ikke skilt foran så de kan kjøre forbi fotobokser uten å få bot, selv om de skulle kjøre for fort og bli knipset.

Ønsker dere forbud mot motorsykler også? Kanskje det bare skal gjelde noen kommuner, slik at alle kommuner kan bestemme om de ønsker motorsykler og sykler eller ikke? Blir håpløst å forholde seg til for de det gjelder.

 

Dere må skjerpe inn argumentasjonen på at 100% kjører gris og at det derfor skal forbys. Det argumentet er ikke gjyldig. Det må andre saklige argumenter på plass for at det skal hensyntas i debatten.

Slike uttalelser er bare basert på synsing.

 

Jeg kunne gjerne tenke meg å forby syklister å sykle i veibanen:

http://www.tv2.no/nyheter/9148349/

 

Vedrørende sertifisering av båtførere synes jeg vi kan gjøre som med motorsykler og dele inn i ulike klasser.

*under 50m3 motor eller båt opptil 5 meter: alle med båtbevis eller født før 1980 kan kjøre

*50-2000m3 motor (maks 40 knop) uansett tidligere erfaring og alder: båtførerbevis klasse B kreves - her skal man lære å legge til brygger, lære å fortøye, teoriprøve og ikke minst ulykkeskurs. "Hvordan lære å ikke lage bølger" og "hvordan oppføre seg hensynsfullt på sjøen".

*2000m3 + 40 knop+: Båtførerbevis B med utvidelse til A - må kunne håndtere høy hastighet og ha ekstra god båtkontroll. Slike båter bør ha promillegrense 0,2 og ikke 0,8

Vannscooter: samme regler som for Båtførerbevis klasse A

 

Dette ville være lurt å innføre og et slikt båtsertifikat må kunne mistes om man bryter regler.

Lingefan

Lingefan

tuffff skrev for 11 timer siden:

Du, og dine likesinnede, snur jo hele tiden argumentasjonen. Det er ikke 10 -15 prosent av scooterførerene som kjører bajas. Det er - i hvert fall hos oss - 100 prosent av scooterførerene - som gjør dette. Dersom dette skulle sammenlignes med motorsykler så hadde de naturligvis blitt forbudt umiddelbart.

 

 

Det er langt farligere å kjøre motorsykkel eller sykle i det hele tatt i trafikken. Og mange motorsykler kjører gris, og de har ikke skilt foran så de kan kjøre forbi fotobokser uten å få bot, selv om de skulle kjøre for fort og bli knipset.

Ønsker dere forbud mot motorsykler også? Kanskje det bare skal gjelde noen kommuner, slik at alle kommuner kan bestemme om de ønsker motorsykler og sykler eller ikke? Blir håpløst å forholde seg til for de det gjelder.

 

Dere må skjerpe inn argumentasjonen på at 100% kjører gris og at det derfor skal forbys. Det argumentet er ikke gjyldig. Det må andre saklige argumenter på plass for at det skal hensyntas i debatten.

Slike uttalelser er bare basert på synsing.

 

Jeg kunne gjerne tenke meg å forby syklister å sykle i veibanen:

http://www.tv2.no/nyheter/9148349/

Lingefan

Lingefan

tuffff skrev for 11 timer siden:

Du, og dine likesinnede, snur jo hele tiden argumentasjonen. Det er ikke 10 -15 prosent av scooterførerene som kjører bajas. Det er - i hvert fall hos oss - 100 prosent av scooterførerene - som gjør dette. Dersom dette skulle sammenlignes med motorsykler så hadde de naturligvis blitt forbudt umiddelbart.

 

 

Det er langt farligere å kjøre motorsykkel eller sykle i det hele tatt i trafikken. Og mange motorsykler kjører gris, og de har ikke skilt foran så de kan kjøre forbi fotobokser uten å få bot, selv om de skulle kjøre for fort og bli knipset.

Ønsker dere forbud mot motorsykler også? Kanskje det bare skal gjelde noen kommuner, slik at alle kommuner kan bestemme om de ønsker motorsykler og sykler eller ikke? Blir håpløst å forholde seg til for de det gjelder.

 

Dere må skjerpe inn argumentasjonen på at 100% kjører gris og at det derfor skal forbys. Det argumentet er ikke gjyldig. Det må andre saklige argumenter på plass for at det skal hensyntas i debatten.

Slike uttalelser er bare basert på synsing.



×
×
  • Create New...