Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

tuffff skrev 5 minutes ago:

En ren observasjon fra min side. Jeg har faktisk til gode å se en bemannet vannscooter som ikke bryter fartsbestemmelsene. Har dog sett mange båter som ikke gjør det.

Man kan ikke lage forbud og regler ut fra en persons synsing og rene observasjoner.

En Vannscooter har hatt forbud mot mer enn 5 knop nærmere enn 400 meter fra land. Om man skal bryte reglene kan man like greit bryte de helt inn til land. Straffen blir den samme. 

i Bærum er det utrolig mange båter som bryter 15 knops-grensen i indre fjord. Samme i Oslo havnebasseng. I Kragerø er det massevis av båter som kjører fort der det er 5 knop, samme med 30 knops-grensen, den brytes ofte. Synes ikke vannscootere stikker seg ut med brudd på fartsgrensene i forhold til annen båttrafikk.

Lingefan

Lingefan

tuffff skrev 1 minute ago:

En ren observasjon fra min side. Jeg har faktisk til gode å se en bemannet vannscooter som ikke bryter fartsbestemmelsene. Har dog sett mange båter som ikke gjør det.

Man kan ikke lage forhud og regler ut fra en persons synsing og rene observasjoner.

En Vannscooter har hatt forbud mot mer enn 5 knop nærmere enn 400 meter fra land. Om man skal bryte reglene kan man like greit bryte de helt inn til land. Straffen blir den samme. 

i Bærum er det utrolig mange båter som bryter 15 knops-grensen i i der fjord. Samme i Oslo havnebasseng. I Kragerø er det massevis av båter som kjører fort der det er 5 knop, samme med 30 knops-grensen, den brytes ofte. Synes ikke vannscootere stikker seg ut med brudd på fartsgrensene i forhold til annen båttrafikk.

• Create New...