Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Men det som er fint er at det er håpløst for det svært nedprioriterte båtpolitiet å kontrollere/ta oss alle sammen. Er bare å fortsette som før og bruke sunn fornuft, uansett hva slags regler eller forbud som innføres. 

Selv kjører jeg like lite med vest som før (innaskjærs), jeg bare tar den på nær byer der politiet kan oppholde seg. Og når det kjøres i kaldt vann eller store bølger, offshore eller i høye hastigheter. Har aldri vært i ulykke fordi jeg i likhet med de fleste her inne og på sjøen bruker sunn fornuft, men så kjører jeg heller ikke i fylla i planingsfart i mørket - heller ikke uten lanterner. Jeg kjører ikke fort der det er nære land og andre fartøyer. Men jeg kjører i 40-50 knop der det er åpent og oversiktlig og sørger for å kjenne farvannet jeg ferdes i.

Jeg liker dessuten å ta en (og noenganger to) uskyldig øl når jeg er på sjøen, men ikke i kombinasjon med kjøring i høy fart. Dette kommer jeg nok til å gjøre livet ut, uansett hva regelkåte politikere måtte gi politibåten i oppgave å kontrollere. 

***Vannscooter bør ha eget førerkort, ikke eget forbud.

Lingefan

Lingefan

Men det som er fint er at det er håpløst for det svært nedprioriterte båtpolitiet å kontrollere/ta oss alle sammen. Er bare å fortsette som før og bruke sunn fornuft, uansett hva slags regler eller forbud som innføres. 

Selv kjører jeg like lite med vest som før (innaskjærs), jeg bare tar den på nær byer der politiet kan oppholde seg. Har aldri vært i ulykke fordi jeg i likhet med de fleste her inne og på sjøen bruker sunn fornuft, men så kjører jeg heller ikke i fylla i planingsfart i mørket - heller ikke uten lanterner. Jeg kjører ikke fort der det er nære land og andre fartøyer. Men jeg kjører i 40-50 knop der det er åpent og oversiktlig og sørger for å kjenne farvannet jeg ferdes i.

Jeg liker dessuten å ta en (og noenganger to) uskyldig øl når jeg er på sjøen, men ikke i kombinasjon med kjøring i høy fart. Dette kommer jeg nok til å gjøre livet ut, uansett hva regelkåte politikere måtte gi politibåten i oppgave å kontrollere. 

***Vannscooter bør ha eget førerkort, ikke eget forbud.

• Create New...