Jump to content

Edit History

nomen

nomen

oberst1 skrev 1 time siden:

 

Du må ta på lesebrillene og se hva jeg skriver. Det handler ikke om akselerasjon eller toppfart! Vedkommende som håndterer ethvert fartøy er ansvarlig, ikke fartøyet!

 

Det er nå nasjonalt vedtatt å følge "resten av verden", scooter er småbåt. Derav likhet for loven. 

Det ansvaret er det ikke alle vannscooter brukere som har klart å ta,følgelig ender vi opp som nå, med lokale forskrifter.

Noe jeg synes er helt ok i denne sammenhengen 

 

Det er stor forskjell på nødvendigheten av regulering av vannscooterbruk i Kragerøskjærgården og en fjordarm i Finnmark. Dermed må vi lage lokale forskrifter, og ikke  nødvendigvis ha likhet for loven.

 

Hadde vannscootere blitt brukt og kjørt som en hvilken som helst annen småbåt fra starten av, hadde vi ikke hatt disse særreglene. Men vi kan vel være enige om at det ikke er/har vært tilfelle. 

 

 

nomen

nomen

oberst1 skrev 53 minutes ago:

 

Du må ta på lesebrillene og se hva jeg skriver. Det handler ikke om akselerasjon eller toppfart! Vedkommende som håndterer ethvert fartøy er ansvarlig, ikke fartøyet!

 

Det er nå nasjonalt vedtatt å følge "resten av verden", scooter er småbåt. Derav likhet for loven. 

Det ansvaret er det ikke alle vannscooter brukere som har klart å ta,følgelig ender vi opp som nå, med lokale forskrifter.

Noe jeg synes er helt ok i denne sammenhengen 

 

Det er stor forskjell på nødvendigheten av regulering av vannscooterbruk i Kragerøskjærgården og en fjordarm i Finnmark. Dermed må vi lage lokale forskrifter, og ikke  nødvendigvis ha likhet for loven.

 

Hadde vannscootere blitt brukt og kjørt som en hvilken som helst annen småbåt, hadde vi ikke hatt disse særreglene. Men vi kan vel være enige om at det ikke er/har vært tilfelle. 

 

 



×
×
  • Create New...