Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Det er veldig mange varianter av lite hensynsfull båtkjøring, vannscootere lager i det minste ingen betydningsfulle bølger og med mindre de kjører i sirkler (som jeg kun har sett to-tre ganger på hytta i Kragerø, så er de borte raskere enn de kom. 

Rask transport til og fra butikken er jo genialt. Og selv om 65 knop er raskt og man skal vite hva man gjør, så er det digg å kunne komme seg frem på null komma niks. I tillegg tar de svært liten plass i havnen, de er bare 11-13 fot. Ikke er de brede heller. "Problemet" med alternativet de fleste bruker til dette, nemlig RIB, er at uansett størrelse er de veldig brede og tar dermed relativt mye plass. F eks Zodiac 550 pro open er 2,5 meter bred. Like bred som y50 pro open. Og en Ibiza 20 touring er 2,4 meter bred. 

Min X-17 var genial som "lovlig vannscooter" eller shoppingbåt. Den gikk i 47 knop, manøvrerte som en vannjet, smal som en gh11, lett å fortøye uten å ta opp så mye plass.

Men folk kjøper uansett større og større hyttebåter. Er det hensynsfullt at alle kjøper seg 20-30 fots hyttebåt som tar all bryggeplassen når de handler på Kiwi-brygga slik at det ikke blir plass igjen til andre?

Nå er det vel maks 23 fot inne ved blindtarmen og innover i Kragerø, men det er mange store båter som ikke tar hensyn til det.

Lingefan

Lingefan

Det er veldig mange varianter av lite hensynsfull båtkjøring, vannscootere lager i det minste ingen betydningsfulle bølger og med mindre de kjører i sirkler (som jeg kun har sett to-tre ganger på hytta i Kragerø, så er de borte raskere enn de kom. 

Rask transport til og fra butikken er jo genialt. Og selv om 65 knop er raskt og man skal vite hva man gjør, så er det digg å kunne komme seg frem på null komma niks. I tillegg tar de svært liten plass i havnen, de er bare 11-13 fot. Ikke er de brede heller. "Problemet" med alternativet de fleste bruker til dette, nemlig RIB, er at uansett størrelse er de veldig brede og tar dermed relativt mye plass.

Er det hensynsfullt at alle kjøper seg 20-30 fots hyttebåt som tar all bryggeplassen når de handler på Kiwi-brygga slik at det ikke blir plass igjen til andre?

Nå er det vel maks 23 fot inne ved blindtarmen og innover i Kragerø, men det er mange store båter som ikke tar hensyn til det.

Lingefan

Lingefan

Rask transport til og fra butikken er jo genialt. Og selv om 65 knop er raskt og man skal vite hva man gjør, så er det digg å kunne komme seg frem på null komma niks. I tillegg tar de svært liten plass i havnen, de er bare 11-13 fot. 

Er det hensynsfullt at alle kjøper seg 20-30 fots hyttebåt som tar all bryggeplassen når de handler på Kiwi-brygga slik at det ikke blir plass igjen til andre?

Lingefan

Lingefan

Rask transport til og fra butikken er jo genialt. Og selv om 65 knop er raskt og man skal vite hva man gjør, så er det digg å kunne komme seg frem på null komma niks. I tillegg tar de svært liten plass i havnen, de er bare 11-13 fot. 

Lingefan

Lingefan

Er det hensynsfullt at alle kjøper seg 20-30 fots hyttebåt som tar all bryggeplasser når de handler på Kiwi-brygga slik at det ikke blir plass igjen til andre?

Lingefan

Lingefan

Rask transport til og fra butikken er jo genialt.

• Create New...