Lingefan
Pinkvin skrev for 17 timer siden:
Det gleder deg at vannscooterkjørerne sin dårlige oppførsel på sjøen til slutt skal ramme alle som ferdes i båt?
Er dette en gjengs holding i vannscootermijøet?
Jeg tilhører ikke noe vannscooter "miljø" og jeg har heller aldri hatt noen vannscooter selv. Men jeg er motstander av forbud på generelt grunnlag og for riktig regulert frihet under ansvar og likhet for loven.
Jeg ble skikkelig provosert da ordførerne ønsket å gå sammen på en nærmest korrupt måte for å ignorere regjeringens tillatelse til å kjøre vannscooter og dermed ramme både arbeidsplassene til de som lever av å selge slike og verditapet til de som har kjøpt en slik og forventer at de kan bruke denne på en forsvarlig og fornuftig måte.
Jeg må si jeg lo tilsvarende godt som jeg ble provosert tidligere da jeg så hvordan de da "bæsjet på sin egen legg". Og jeg forbeholder meg retten til å ytre slikt på et uskyldig debattforum.
Man trenger ikke være ydmyk overalt hele tiden så lenge man tar hensyn til andre. Her er jeg rimelig klar i tonen. Rettferdigheten seirer. Likhet for loven, om det så fører til at andre båtgrupper rammes. Det er et svært viktig prinsipp!
Nå som dette med vannscooter sannsynligvis likevel er i orden så er jeg for båtsertifikat for samtlige, og høyhastighets sertifikat for båter (og dermed også vannscootere) som går over f eks 30 knop. Det kan gjerne være et scooter-sertifikat i tillegg.