sap_2000
Var kjekt å henge på Solvik igjen Mr @andersb
har ikke vært så ofte innom der de siste årene da jeg bare tanker 1-2 ganger i året på trawleren. Det som er artig er at selv det går år mellom hver gang, så husker gutta som driver marinaen meg igjen fra jeg fartet rundt med Hurricane 370 som sneip på tidlig 90-tallet og var innom nærmest daglig.
Ang scooter, så må jeg si jeg koser meg glugg ihjel om dagen. -og guess what; ingen vettskremte badende, ingen knyttnever og jeg har heller ikke drept noen fuglunger eller kjørt i ring i timesvis foran en hytte eller båt i uthavn selv om jeg har 300 hk under salen.
Det jeg i likhet med mange andre har gjort er å kjøre tur og kose meg slik som man ofte gjør med fritidsbåter. I går kjørte jeg sammen med en venninne på tur mellom øyene og til tjuvholmen og Aker brygge.
I dag har jeg kjørt mimretur et stykke opp i sandvikselva slik vi gjorde med jollene og etthvert hurricanen i gamle dager.
Tok så en tur til vollen og kikket på den fine havna utenfor oslofjordmuseet. Der traff jeg på en særdeles brysk svane som svømte rundt med hodet i GT-stilling og prøvde og jage alt og alle som nærmet seg kongedømmet hans. Ble liggende i 10 min på litt avstand med motor av og studere denne hissige havnesjefen.
En annen stor hobby jeg hadde som sneip som jeg nå har gjenopptatt var å utforsker trange sund, skjær og grunner rundt i fjorden. Kult å gå der ingen trodde nokon kunne gå med stor båt når man vet hvor hver stein ligger ?
Sosialt er det også. Kommer i prat med hyggelige folk overalt som spør og graver om "jolla."
For det meste så putrer vi rundt side-by-side innaskjærs i 3-5 kn på cruise control mens vi prater og glaner.
Har ikke tall på hvor mange smil og tommel opp jeg har fått de siste to ukene der vi kommer glidende gjennom f.eks middagsbukta.
Selvfølgelig kjøres det fort også. Skulle bare mangle. Men det skjer der ingen forulempes. Toppfart er prøvd hele 2 ganger i noen sekunder. Går friskt. Stort sett går det på cruise i 15-30 knuter.
Noen sitronfjes ser man jo, men det er få. Egentlig tror jeg mest de griner på nesa av skuffelse over mangel på noe/ noen å kjefte på da de i likhet meg mange i denne tråden antagelig har bestemt seg for å hate vannscootere og de som kjører de. Men, blir jo litt vanskelig for de finne en knagg å henge hatten på i 3-5 kn når vi bråker mindre enn juniors ensylindrede 4 hk firetakter på gummijolla.
Tror faktisk ikke jeg har sett én eneste scooter som har kjørt gris på de 15 gangtimene jeg har hatt jolla hittil. Større DC'er og hyttebåter derimot ...
Haters gonna hate