dennrick
Vel, min ferie er igang. Har ligget to døgn på utsiden av brygga på Hvasser (Krukehavn), på utsiden av Tjøme. Dette er en gjestehavn, LOS båtene har sin stolte historie her, og havnen er utsatt for trafikk. Store båter er flinke her når de går forbi.
Vi gir oss dønn over. Ikke over vannscootere. Men over folk i små drittbåter som drar av litt ift 5 knops grensa, og tror alt blir bedre. Alle tøyer vel grensa litt i RIBer og åpne båter. Vår lille Grand 380 lager mas for andre i 5 knop. Har lært gutta at det er hva som skjer bak som er viktig og ikke farten. Vi skal ikke lage bølger.
På Hvasser kommes det derimot inn nordfra over en lav sko i mer enn det. Tenker at de tenker at det er greit med 7 knop ihvertfall, ingen merker vel forskjell på farten? Tenåringen dro over før vi gikk idag for å fylle bensin på RIBen, og han fortalte meg at han hadde påpeket dette for en sekstiåring som fikk oss andre til å sprette ut av båtene for å ta unna. Han fikk bare et grynt til svar.
Dette får meg til å tenke at folk har rett og slett ikke peiling på hva som skjer bak båten sin.
Edit: Samtidig er jo ironien til å ta og føle på når det samtidig er hyttefolket som leder an ift vannscootermotstanden når de selv ikke kan respektere det å ikke plage andre