Alekbjerk
UGLESETT skrev 27 minutter siden:Du kan jo sitte her å lure på hva vitsen er, Ida Marie. Håper du finner svaret.
For meg er vitsen å dyrke båtlivet og naturopplevelsene. Spise god mat laget i båten, nyte stillheten, lytte til naturen, ligge på svaberget, oppleve dyrelivet, fiske, nyte solnedgangen, spise en god frokost med måkeskrik i bakgrunn og mye mye mer.
Kortvarige gleder som å sitte på et fartsmonster å rase rundt i skjærgården er noe vi ikke bør heie fram. Men det handler vel mye om ideologi..? akkurat som lakrispipene ,Ida Marie ?
Du skriver at for deg er vitsen å dyrke båtlivet og naturopplevelser. Det at du ønsker å "nyte stillheten, lytte til naturen" er noe du får prøve på selv uten å plage andre. Når jeg koser meg på scootertur sakker ikke jeg ned farta for at du skal glane ut midtfjords, derimot vil du ikke høre forskjellen på meg eller en annen båt og heller ikke se forskjelle ifh til fart da motor og hastighet har økt på fritidsflåten.
"Sitte på et fartsmonster? Hallo? Ikke tro at alle har interesse av å tøffe ut med tresnekne og marna motor i 7 knop. Når jeg er utpå dyrker jeg min interesse akkurat slik den passer meg, selvsagt uten å være til bry for andre, men at jeg tøffer rundt på scooteren får du jaggu meg tåle. Håper jeg ser deg utpå en gang!
Ha gjerne litt forståelse over at folk har ulik interesse. Har jo blitt "meg, meg, meg" og en vannvittig ego-trip utpå. La folk få være i fred og vis litt tolleranse.