Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Ingar skrev 1 time siden:

Du mener sikkert 61, dette er alternativ betegnelse for D+. Som hegra skriver så aktiviseres reléet da først etter at ladingen har kommet igang.

Nei, D+ er en annen kontakt på dynamoen. Hitachien har jo den T pluggen. Den ene er D+ og heter på denne dynamoen L. I tillegg har den en pinne som kaller for IG eller R som i praksis kommer direkte fra batteri via tenningslåsen. Det er denne som normalt blir brukt for å styre Skillerele på denne dynamoen. Nå kan jeg det ennå ikke helt 100%, men D+ klarer jeg ikke se hvordan skal kunne koble inn et rele. Det D+ gjør er litt forenklet å bryte forbindelsen til jord når den lader, og ladelampe slukker. Når lampa lyser så "jorder" jo egentlig bare D+ og lampa lyser. 

Men i alle fall: denne dynamoen har 4 punkt i tillegg til W(turteller)  B+, B-, L(D+) og IG/R

Kjellg

Kjellg

Du mener sikkert 61, dette er alternativ betegnelse for D+. Som hegra skriver så aktiviseres reléet da først etter at ladingen har kommet igang.

Nei, D+ er en annen kontakt på dynamoen. Hitachien har jo den T pluggen. Den ene er D+ og heter på denne dynamoen L. I tillegg har den en pinne som kaller for IG eller R som i praksis kommer direkte fra batteri via tenningslåsen. Det er denne som normalt blir brukt for å styre Skillerele på denne dynamoen. Nå kan jeg det ennå ikke helt 100%, men D+ klarer jeg ikke se hvordan skal kunne koble inn et rele. Det D+ gjør er litt forenklet å bryte forbindelsen til jord når den lader, og ladelampe slukker. Når lampa lyser så "jorder" jo egentlig bare D+ og lampa lyser. I tillegg så har den etter det jeg forstår en noen annen måte for når ladelampe lyser, den senser også på sin indre D+ Før den eventuelt legger D+ til jord

Men i alle fall: denne dynamoen har 4 punkt i tillegg til W(turteller)  B+, B-, L(D+) og IG/R

Kjellg

Kjellg

Nei, D+ er en annen kontakt på dynamoen. Hitachien har jo den T pluggen. Den ene er D+ og heter på denne dynamoen L. I tillegg har den en pinne som kaller for IG eller R som i praksis kommer direkte fra batteri via tenningslåsen. Det er denne som normalt blir brukt for å styre Skillerele på denne dynamoen. Nå kan jeg det ennå ikke helt 100%, men D+ klarer jeg ikke se hvordan skal kunne koble inn et rele. Det D+ gjør er litt forenklet å bryte forbindelsen til jord når den lader, og ladelampe slukker. Når lampa lyser så "jorder" jo egentlig bare D+ og lampa lyser. I tillegg så har den etter det jeg forstår en noen annen måte for når ladelampe lyser, den senser også på sin indre D+.  

Kjellg

Kjellg

Nei, D+ er en annen kontakt på dynamoen. Hitachien har jo den T pluggen. Den ene er D+ og heter på denne dynamoen L. I tillegg har den en pinne som kaller for IG eller R som i praksis kommer direkte fra batteri via tenningslåsen. Det er denne som normalt blir brukt for å styre Skillerele på denne dynamoen. Nå kan jeg det ennå ikke helt 100%, men D+ klarer jeg ikke se hvordan skal kunne koble inn et rele. Det D+ gjør er litt forenklet å bryte forbindelsen til jord når den lader, og ladelampe slukker. Når lampa lyser så "jorder" jo egentlig bare D+ og lampa lyser. 

Kjellg

Kjellg

Ingar skrev 58 minutes ago:

Nei, D+ er en annen kontakt på dynamoen. Hitachien har jo den T pluggen. Den ene er D+ og heter på denne dynamoen L. I tillegg har den en pinne som kaller for IG eller R. Det er denne som normalt blir brukt for å styre Skillerele på denne dynamoen. Nå kan jeg det ennå ikke helt 100%, men D+ klarer jeg ikke se hvordan skal kunne koble inn et rele. Det D+ gjør er litt forenklet å bryte forbindelsen til jord når den lader, og ladelampe slukker. Når lampa lyser så "jorder" jo egentlig bare D+ og lampa lyser. 

Kjellg

Kjellg

Ingar skrev 31 minutes ago:

Nei, D+ er en annen kontakt på dynamoen. Hitachien har jo den T pluggen. Den ene er D+ og heter på denne dynamoen L. I tillegg har den en pinne som kaller for IG eller R. Det er denne som normalt blir brukt for å styre Skillerele på denne dynamoen. Nå kan jeg det ennå ikke helt 100%, men D+ klarer jeg ikke se hvordan skal kunne koble inn et rele. Det D+ gjør er litt forenklet å bryte forbindelsen til jord når den lader, og ladelampe slukker. Når lampa lyser så "jorder" jo egentlig bare D+ og lampa lyser. 

• Create New...