Jump to content

Edit History

mmosberg

mmosberg

Jeg skal moderere meg til at jeg fikk ut 11 liter inkl. filteret. Jeg tipper filteret tar ca 0,8 liter. Når jeg hører slangen suger luft jobber jeg litt opp og ned med den i tillegg til å rotere slik at den naturlige bøyen peker nedover i bunnpanna. Jeg er fornøyd med 11 liter. Kapasiteten skal være 11,0 liter inklusive filter, men avhengig av trim på båten vil vel dette variere litt. VP skriver at ved 15 grader trim (det er mye) blir volumet 11,5 liter inklusive filter med olja på max merket. Anbefaler å varmkjøre motoren først. Det går betraktelig raskere med litt lunk på olja.

mmosberg

mmosberg

Jeg skal moderere meg til at jeg fikk ut 11 liter inkl. filteret. Jeg tipper filteret tar ca 0,8 liter. Når jeg hører slangen suger luft jobber jeg litt opp og ned med den i tillegg til å rotere slik at den naturlige bøyen peker nedover i bunnpanna. Jeg er fornøyd med 11 liter. Kapasiteten skal være 11,7, men avhengig av trim på båten vil vel dette variere litt. Anbefaler å varmkjøre motoren først. Det går betraktelig raskere med litt lunk på olja.

• Create New...