Jump to content

Edit History

X10an

X10an

freelander2002 skrev for 16 timer siden:

Ang enkel eller dobbel isolert kabel er det en enkel huskeregel. Usikkret kabel= dobbelt isolert, sikret kabel= enkelt isolert/vanlig kabel.

(...)

Usikret kabel er f. eks fra batteri til batteribryter eller dynamo frem til første sikring eller bryter i kretsen...

 

Har du, på din TDI 2.8, virkelig dobbeltisolert kabel fra dynamo frem til sikring eller bryter? (eller fra batteri til batteribryter for den saks skyld?) Og hvorfor har du isåfall sikring eller bryter mellom dynamo og batteri (eller batterisolator)?

X10an

X10an

freelander2002 skrev for 16 timer siden:

Ang enkel eller dobbel isolert kabel er det en enkel huskeregel. Usikkret kabel= dobbelt isolert, sikret kabel= enkelt isolert/vanlig kabel.

(...)

Usikret kabel er f. eks fra batteri til batteribryter eller dynamo frem til første sikring eller bryter i kretsen...

 

Har du, på din TDI 2.8, virkelig dobbeltisolert kabel fra dynamo frem til sikring eller bryter? Og hvorfor har du isåfall sikring eller bryter mellom dynamo og batteri (eller batterisolator)?

X10an

X10an

freelander2002 skrev for 16 timer siden:

Ang enkel eller dobbel isolert kabel er det en enkel huskeregel. Usikkret kabel= dobbelt isolert, sikret kabel= enkelt isolert/vanlig kabel. Grunnen er såre enkel, Sikkerhet for båt og folk ombord. 

Usikret kabel er f. eks fra batteri til batteribryter eller dynamo frem til første sikring eller bryter i kretsen...

Sikret kabel er fra sikring til forbuker ....  

 

 

Har du, på din TDI 2.8, virkelig dobbeltisolert kabel fra dynamo frem til sikring eller bryter? Og hvorfor har du isåfall sikring eller bryter mellom dynamo og batteri (eller batterisolator)?



×
×
  • Create New...