Jump to content

Edit History

Windy37GM

Windy37GM

Ja, da var feilen funnet. Tusen takk for tipset med gjennomstrømningstest. Skikkelig glupt tenkt. Sjøvannssiden på motoren er ok, 43 sek på 12 liter.

feilen var mest sannsynlig ei feit lluft boble i termostathuset på ferskvanssiden. Jeg fyllte noe ekstra vann/mer enn maks og lot den gå og gå. Etter påfyllig litt over maks, datt plutselig vannstanden i ekspansjonstanken til midt imellom maks og min. Og temperaturen holdt seg.

Nå har jeg vært ut og kjørt i plan og temperaturen er helt strøken :-) Nå er jeg glad nå :-)

igjen: takk for alle gode råd.

mvh

Windy37GM

med 2 grønne kompiser i kjellern

Windy37GM

Windy37GM

Ja, da var feilen funnet. Tusen takk for tipset med gjennomstrømningstest. Skikkelig glupt tenkt. Sjøvannssiden på motoren er ok, 43 sek på 12 liter.

feilen var mest sannsynlig ei feit lluft boble i termostathuset. Jeg fyllte noe ekstra vann/mer enn maks og lot den gå og gå. Etter påfyllig litt over maks, datt plutselig vannstanden i ekspansjonstanken til med imellom maks og min. Og temperaturen holdt seg.

Nå har jeg vært ut og kjørt i plan og temperaturen er helt strøken :-)

mvh

Windy37GM

Windy37GM

Windy37GM

feilen var mest sannsynlig ei luft boble i termostathuset. Jeg fyllte noe ekstra vann/mer enn maks og lot den gå og gå. Etter påfyllig litt over maks, datt plutselig vannstanden i ekspansjonstanken til med imellom maks og min. 

Nå har jeg vært ut og kjørt i plan og temperaturen er helt strøken :-)

mvh

Windy37GM

• Create New...