JGH Startet 21.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2017 Har fryktelig lyst på denne, men det er det med frakt da. Mulig å ta av kjølen og skråstille båten, men hvilken henger kan eg kjøre det med sånn? Seile den heim er jo klart ett alternativ og vil nok bli sett på som galskap av enkelte, men med greie etapper så er det nok gjennomførbart. Mangler bare fridager...er nok ønskelig at den forsvinner derfra, så opplag ett år er sikkert vanskelig. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Guest Avmønstret# Svart 21.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 Personlig ville jeg seilt den hjem :-) Men det må vel være mulig å bygge en krybbe på en bilhenger og få den hjem? Ser å Nor rating at vekten er oppgitt til å være 1350 kg. Så med rett bil og henger bør det kunne gå så det suser. ----- Er pluss-minus 220nm fra Lillesand til Bergen. Hva med å ta det etappevis? To langhelger så bør det være gjort om en er heldig med været. Sitér dette innlegget Link to post
sandman1 Svart 21.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 Hentet seilbåt i Oslo for 3 uker siden (1 mai helga). Satte på vannet og rigget på en fredag i lett snøvær. Motortrøbbel så måtte seile. Fikk etterhvert jukset kjøling med å koble elektrisk sjøvannspumpe inn på motoren... kald tur, men vi kom til Kristiansand på mandagen. Enig med pinkvin i at det bør gå på to (lang) helger. Artig båt tror jeg. Litt begrenset komfort, muligens... ? Sitér dette innlegget KnutS "It's dark and we're wearing sunglasses" Link to post
JGH Svart 21.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 Komfort er vel svært begrenset, men det er primært en båt tenkt for regatta og helgeturer med telt. Enig i at å seile den er best og morsomst, men all ferie i år er planlagt og betalt. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Krimart Svart 21.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 Veldig morsom båt i alle fall! Du får høre på pris på transport med lastebil, det behøver ikke koste all verden. Ellers finnes det egene seibåthengere, og de kan muligens leies? Å ta av kjølen er nok et stort prosjekt... Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 21.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 Bredden er på 3,20 og da går den ikke langs veien uten disp. Og det blir for komplisert og dyrt. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
KennethStrand Svart 21.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 Vet mange bruker Egil Ulvan Rederi. Du kan jo høre hva de skal ha for frakten. De har vist krybber på enkelte av båtene sine så du slipper å tenke på den delen. De plukker opp båten fra sjøen og kan sette den rett på sjøen til deg. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 21.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 Den har to køyer under dekk. Mao en perfekt turbåt ;-) Oppblåsbart liggeunderlag og sovepose. En dunk med vann. Et lite gassbluss for å lage mat. En bøtte for å gå på do. Og en lett og liten presenningsduk til å ha over som bomtelt når en ligger til kai. God tur ;-) --- Dumt det med bredden. Da må den seiles da, men den er jo laget for det ;-) Den har batteri og instrumenter, må da gjette at motoren har ladning... ville sørget for lanterner før jeg evt seilte den hjem. Finnes batteridrevne kit å få kjøpt nå. Og så noen bluss, en liten vhf, en vanntett løsning for mobil som også har en offline app for navigasjon. Ett brett med navigasjon som er vanntett, eller har en løsning for det. En fungerende løsning for lading og et stort ekstrabatteri, sånn powerbank, for mobil og brett. Jeg innbiller meg at det må være en kjekk måte å dra på tur på. Enkelt og lettvint? Og tenk om en er så heldig å få en god slørelegg i plan på x timer. Det vil fort kunne bli et minne for livet, om man ikke driver med sånt til vanlig da.. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 21.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 Har tenkt på det meste der Pinkvin. Ser for meg en ukes ferie med henting av denne. Men det er ferie eg ikkje har dessverre. Ett par døgn med slørevind så kommer en langt. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
pacuare Svart 21.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 Herlig båt. Enkel å seile hjem hvis det er med en erfaren seiler. Enkelt på en helg hvis det er bra vind. Alternativt, første helg til Farsund eller helst Egersund hvis det er vestavind eller dårlig vær. Utenfor Jæren er langt, så der bør det være ok forhold. Fra Stavanger til Bergen er også greit. Obs på Lindesnes og sletta ( etter Haugesund), men begge er korte. Båten er liten, så en må vurdere underveis sikkerheten. En båt i god stand og erfarne seilere tåler mye vind og bølger. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 21.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 Har seilt strekket flere ganger før og er obs på Jæren, Sletta er så kort at der er eg ikkje skeptisk. Har kart heile vegen og, skulle bare hatt fri fra jobb. Kunne soloseilt, men klart greit med ein til ombord. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Seilersnobben Svart 21.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 Har seilt denne strekningen flere ganger og med betydelig mindre båt (18 fot). Ikke noe problem hvis det er greit vær. Ville ikke gjort det solo, dog. Det er langt forbi Jæren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.