Mouche
33 minutes ago, Zitt said:Du som er så god på statistikker, Mouche, hva er det med disse 40/50-åringene?
Takke meg til 14/15-åringer med jolle og 9,9 hester!
Statistikken er meget klar, gjelder akkurat det samme også i andre land, eksempelvis i USA og i følge linker jeg har lagt ut. Men er det så rart at det er menn i den aldersgruppen som forårsaker de fleste ulykker og ikke kvinner i aldergruppen 19 til 25 eller over 90? Kan det skyldes at det stort sett er menn som står til rors og at de fører disse båtene i all slags vær, til alle tidspunkt og i all slags tilstand? For alt hva jeg vet er det kvinner over 90 år som statistisk sett er problemet siden en ulykke med en slik fører trolig vil medføre at statistikken sier at 100% av alle kvinner over 90 år som fører en båt forulykker? Ikke vet jeg.
Når det er sagt så er jeg ikke bekymret for 14/15 åringer som farer rundt med sine joller med 9,9hk for min egen subjektive erfaring er at disse er flinke og langt mere vettuge enn de menn som farer rundt på vannscootere som hodeløse høns og med total mangel på respekt for andre, glem lovbruddene.