Jump to content

Edit History

Napoli

Napoli

@index - Makan til ignorant vissvass! Du ser jo at jeg anbefaler ham å la den trutne i noen dager først - og deretter prøve mauring? På en trebåt kan det være massevis av grunner til at ting beveger seg mer enn det trutningen kan gjøre noe med. Det er i de tilfellene man bruker mauring. Alternativt der hvor det gamle tetningsmiddelet har gitt seg - og det er en klar lekkasje. 

Jeg har forøvrig lært mauring av trebåtbyggerne i Risør - og vil vel tro at de gjør det av en grunn? Ikke for å skaffe seg selv mer arbeid? Eller kanskje de bare ikke vet at det ødelegger trebåtene de holder på med?

Til trådstarter - du kan også prøve å smøre inn med tykt smørefett fra innsiden - bare for å ha sjekket om det har en effekt. Det kan i enkelte tilfeller gjøre nytta.

Napoli

Napoli

Makan til ignorant vissvass! Du ser jo at jeg anbefaler ham å la den trutne i noen dager først - og deretter prøve mauring? På en trebåt kan det være massevis av grunner til at ting beveger seg mer enn det trutningen kan gjøre noe med. Det er i de tilfellene man bruker mauring. Alternativt der hvor det gamle tetningsmiddelet har gitt seg - og det er en klar lekkasje. 

Jeg har forøvrig lært mauring av trebåtbyggerne i Risør - og vil vel tro at de gjør det av en grunn? Ikke for å skaffe seg selv mer arbeid? Eller kanskje de bare ikke vet at det ødelegger trebåtene de holder på med?

• Create New...