Jump to content

Edit History

Mizar

Mizar

Man gjør seg jo noen tanker om fortid og nåtid, og i dag har vi organisert samfunnet slik at det nesten alltid er som har helt avgjørende innflytelse på folks muligheter til å utfolde seg.  et forutsetter at de som utøver slik myndighet, må ta vare på sin  egen kontakt med virkeligheten, og jeg merket meg spesielt dette:

«Vi anser videre det å ro/seile en slik farkost som relativt krevende eksersis, spesielt over tid. Det er derfor viktig at fartøyet skal kunne operere forsvarlig og sikkert uten passasjerers medvirkning.»  i brevet fra direktoratet

En robåt skal altså kunne opereres uten passasjerenes medvirkning fordi det er slitsomt å ro.

Der går de vel utenfor sitt kompetanse og virkeområde i direktoratet? Antyder de ikke at roerne må beskyttes mot slitsom roing, for er ikke det skipsførers ansvar å vurdere dette, tro.

Det er lenge siden Vikingtiden. Kanskje litt for lenge, på mer enn en måte?

Mizar

Mizar

Man gjør seg jo noen tanker om fortid og nåtid, og de som har hjelt avgjørende innflytelse på folks muligheters egen kontakt med virkeligheten, og jeg merket meg spesielt dette:

«Vi anser videre det å ro/seile en slik farkost som relativt krevende eksersis, spesielt over tid. Det er derfor viktig at fartøyet skal kunne operere forsvarlig og sikkert uten passasjerers medvirkning.»  i brevet fra direktoratet

Der går de vel utenfor sitt kompetanse og virkeområde i direktoratet? Antyder de ikke at roerne må beskyttes mot slitsom roing, for er ikke det skipsførers ansvar å vurdere dette, tro.

Det er lenge siden Vikingtiden. Kanskje litt for lenge, på mer enn en måte?

• Create New...