Jump to content

Vannstråle fra motorblokk ved termostat, Mercury 100 hk 2t 1997 modell

gullet1987

Recommended Posts

Hei,

jeg har i dag kjøpt en båt med en Mercury 100 hk 2 takter, 1997 modell. Ved oppstart av motor fikk vi ikke noe særlig kontrollstråle fra kjølesystemet, men etter å ha knepet litt på slangen, så kom det en solid stråle som har vært der siden.

Men, på motorblokken, antageligvis der termostaten står, er der et lite hull hvor det også kom noe kjølevann fra. Dette oppdaget vi da vi tok av motordekselet.

Jeg vet ikke hvorfor det kommer litt vann ut der, men har hørt at dette skal fungere som en lufting dersom det er overtrykk i kjølesystemet (eksempelvis etter at kontrollstrålen ikke kom), eller at den indikerer at termostaten er gåen. 

Er det noen her som vet hva dette kommer av, og kan bekrefte eller avkrefte teorien over? Er naturligvis redd for at det er noe gale med motoren, siden jeg nettopp har kjøpt den. Jeg må få avklart dette fortløpende ift selger og evt endringer av kjøpsbetingelser.

Se bilder, disse viser stedet der vannet kommer ut. :) :)

IMG_3884.JPG

IMG_3885.JPG

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...