Jump to content

Erfaring med Biltema sin 1 komp. alkydmaling

bellen

Recommended Posts

Jeg har veldig dårlig erfaring. Prøvde en boks og den fløt dårlig og hadde veldig kort pot-life. Mulig boksen jeg fikk var gammel. Dessuten vil en Alkyd selvsagt ikke være like hardfør som en 2K polyurethan. Kjøp heller en boks med Hempels 2K polyurethan.

om man ønsker å bruke 1K , så er det kanskje like greit å holde seg til gode gamle Bengalac? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Vet ikke om det var Biltema sin, men jeg har en kompis som kjørte på med noe enkomponent i fjor. Han vet hva jeg mener om både enkomponent og bt, så han sa ikke så mye til meg. Men jeg kan si en ting og det er at han har bantes mye. Har ikke spurt han men jeg har skjønt at det gjelder den enkomponent saken hans. ;) særlig når han ikke sier noe til meg ;) Går visst på at det ser stygt ut etter bare en sesong. 

svebe skrev 1 time siden:

Har benyttet denne malinga innvendig i kahytt. God dekkevne, lett og jobbe med. Første strøket kan tynnes litt ut. Blank og lett renhold. Nei! Jeg jobber ikke på BT.

Men ville du brukt det utvendig på skrog?

Har brukt den utvendig på dekor. Blir matt. Har pusset over i år og lagt Biltemas "hammerslagslakk", som vel er for metall. Den var mye enklere å dra ut, dekker godt og er blank. Men begrenset med farger å velge i da.

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...