Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Jeg vet ikke hvor godt du er kjent med fortøyninger i svenske gjestehavner, men mange steder ligger det liner fra bryggen og ut til moringer. Da går du inn med baug/akter til bryggen, gjør en rask fortøyning til den. Så ser du linen som går ut fra bryggen, tar tak i den og følger den utover til du er på hekken/baugen og strammer opp som om den skulle kommet fra eget anker. Når du da skal gå. løsner du linen, venter til den har gått til bunn før du bakker/går ut. Jeg var nok litt for rask før jeg ga bakk.

I slike havner står det alltid et stort skilt med et kryss over et anker, men likevel legger folk ut anker med de problemene det medfører.

Lars H.

Lars H.

Jeg vet ikke hvor godt du er kjent med fortøyninger i svenske gjestehavner, men mange steder ligger det liner fra bryggen og ut til moringer. Da går du inn med baug/akter til bryggen, gjør en rask fortøyning til den. Så ser du linen som går ut fra bryggen, tar tak i den og følger den utover til du er på hekken/baugen og strammer opp som om den skulle kommet fra eget anker. Når du da skal gå. løsner du linen, venter til den har gått til bunn før du bakker/går ut. jeg var nok litt for rask før jeg ga bakk.

I slike havner står det alltid et stort skilt med et kryss over et anker, men likevel legger folk ut anker med de problemene det medfører.

• Create New...