Davidsen Startet 23.Mai.2017 Del på Facebook Startet 23.Mai.2017 Jeg har en Fjord 21DC med volvo penta 280drev, etter ca 2mnd på sjøen pakker det seg med skjell og drit på propell og drev så jeg ikke får båten i revers. drevet bare hopper opp. jeg ser også at de hvite skjellene har begynt å spise av propellen. Legger ved ett bilde her. hvor lang levetid har propellen igjen å hvordan kan jeg forhindre at skjellene setter seg så godt? hadde nye zinkanoder og nytt bånnstoff for drev og propell hvert år. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 23.Mai.2017 Del på Facebook Svart 23.Mai.2017 (redigert) Ruren er en plage, men den spiser ikke metall. De skadene på propellen der er enten tæring eller kavitasjon eller min vurdering. Hvordan har zinken sett ut ved opptak ? Er den mye tæret ? Er det ordentlig kontakt med godset ? Du har ikke bånnstoff på den vell ? Er du sikker på at du har på all zinken du skal ha på ? Redigert 23.Mai.2017 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Davidsen Svart 23.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2017 sitter to zinkanoder på drevet. en under drevet og en ved propell. begge var på ifjor og det har kansje tæret 20-30%. det har gått med kontakt til gods og det er ikke bånnstoff på de. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 23.Mai.2017 Del på Facebook Svart 23.Mai.2017 Galvanisk tæring/overledning i El anlegget om bord ? Sitér dette innlegget Link to post
Davidsen Svart 23.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2017 åssen for jeg målt eller sjekka om det er overledning? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 23.Mai.2017 Del på Facebook Svart 23.Mai.2017 Hvis du har så mye galvanisk strøm at propellen tæres, så forsvinner mer en 20% zink også. Egentlig bør mesteparten av zinken forsvinne før propellen tæres. Men det skal ikke være zink mellom drev og propell da ? Har dette blitt sånn gradvis, eller plutselig, eller har det 'alltid' vært sånn ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Davidsen Svart 23.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2017 jo mellom propell og drev er det zink, har hatt båten siden 2014 og problemet har vært sånn siden. i år har jeg slipt ned drev og propell til bart metall og grunna det opp igjen før jeg la på bunnstoff for drev og propell så jeg håper det hjelper. mye av bunnstoffet har falmet av ganske fort når jeg har lagt ut båten så håper det holder lenger i år Sitér dette innlegget Link to post
Davidsen Svart 23.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2017 Der hvor det har blitt spist/tæra av propellen har det sittet hvite skjell som jeg måtte skrape av. disse satt på drevet også men der har det ikke tæra eller spist Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.