MarexSuncab_FD Startet 23.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2017 Hei, På min Yanmar 3GMD har jeg en vanntempsensor og oljetrykksensor (1-pol, jordet i selve sensoren) som går med en ledning til varselssymbol i Yanmar instrumentpanel. Kan jeg koble meg inn på hver an disse ledningene med hhv oljetrykksensor og vanntemperatur sensor, eller må jeg ha spesielle givere til det? Det hadde vært enkelt om jeg kunne koble meg innpå eksisterende kabler som i dag er der og går til varsellysene Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2017 Dersom disse sensoren nå går til varsellamper, er det nok kun av/på sensorer. Da vil ikke instrumenter med visere/digitalt kunne gi deg hverken temperatur eller oljetrykk. Du må da ha analoge sensorer beregnet for dette. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MarexSuncab_FD Svart 23.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2017 Vet du om det er mulig å bytte disse av/på med analoge tiltenkt instrumenter, og samtidig beholde varsellampefunksjonen? Får jeg oljetrykk og temperatur ut fra de hullene der av og på er montert i dag eller må det i tillegg monteres andre steder for å virke? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2017 Litt fleipet, så er et hull et hull. Men det er gjerne egne steder der en kan koble på slike sensorer du snakker om. Det var det i hvert fall på min Yanmar 4JHE da jeg monterte sensorer for oljetrykk og motortemperatur. Les servicemanualen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
hegra Svart 24.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2017 (redigert) Jeg hadde beholdt de giverene og alarmer/ varsellamper du har. Om det ikke er noen steder og koble til nye givere for instrumenter er det muligheter med disse adaptere fra BT. Regner med du forstår hvordan de kobles på motoren og begge adaptere er å få i flere størrelser. Det er de to første på denne siden, den ene settes på oljefilter, og den andre settes på slange som kommer ut fra termostat. Men det er nok ikke ideelt om motoren bare har sjøvannkjøling. Slettet link som ikke virket. Beklager, den linken funket ikke, men søk på Biltema og deretter bilinstrumenter adapter. Da er noen av de første som dukker opp på den siden. Redigert 24.Mai.2017 av hegra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 24.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2017 Har akkurat kommet over dette: http://actisense.com/products/nmea-2000/emu-1/emu-1 Har bare sett overskriften men ikke lest spec'en. Om det var analogt til digitalt du er ute etter? Koster sikkert litt så jeg vet ikke hvor aktuelt det er for deg. Har selv sett litt på Maretron men det er egentlig ikke så mye du får hentet ut at jeg syntes det var verdt pengene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.