Jump to content

Edit History

quantumduck

quantumduck

On 5/23/2017 at 9:35 PM, Lars H. said:

Jeg kan nok irritere noen ved å dra ut på en torsdag for å få den beste plassen. Men jeg blir ombord hele helgen, og gjerne til mandag. Det var nok ikke det du spurte om. Å da hjem etter å ha plassert båten, er nok som jeg allerede ser her diskutabelt.

Ja, virker som kortene blandes litt her. For min del er det litt avgjørende om man drar hjem i et lengre tidsrom (for min del tenker jeg da lengre enn en arbeidsdag, syns selv det kan være synd å "kaste bort" en god natt-havn, for det er noe vi i seilbåt setter pris på når vi ankommer litt seint utpå kvelden) samtidig som andre ikke får plass. Om båten ligger tom mens de fleste andre også jobber, og det er mange ledige plasser uansett, ser jeg ikke problemet. Det er mulig noen oppfatter dette som "sniking i køen", og da reiser man jo spørsmål rundt din praksis også, det blir suspekt å avspasere for å komme tidlig på sjøen fredag og så videre. Vanskelig for meg å være enig med de som tenker slik. 

Personlig syns jeg det er fint å kunne "vri" litt på timeplanen for å få skviset på plass mer båttid. Da må jeg ha toleranse for at andre også utnytter den muligheten.

quantumduck

quantumduck

On 5/23/2017 at 9:35 PM, Lars H. said:

Jeg kan nok irritere noen ved å dra ut på en torsdag for å få den beste plassen. Men jeg blir ombord hele helgen, og gjerne til mandag. Det var nok ikke det du spurte om. Å da hjem etter å ha plassert båten, er nok som jeg allerede ser her diskutabelt.

Ja, virker som kortene blandes litt her. For min del er det litt avgjørende om man drar hjem i et lengre tidsrom  samtidig som andre ikke får plass. Om båten ligger tom mens de fleste andre også jobber, og det er mange ledige plasser uansett, ser jeg ikke problemet. Det er mulig noen oppfatter dette som "sniking i køen", og da reiser man jo spørsmål rundt din praksis også, det blir suspekt å avspasere for å komme tidlig på sjøen fredag og så videre. Vanskelig for meg å være enig med de som tenker slik. 

• Create New...