Kjellg
crazymm skrev for 1 time siden:Tja for å svare den biltemaskeptikeren så kan jeg fortelle att jeg kjøpte en belg hos en seriøs og skikkelig båtforhandler i fjor men i løpet av vinteren så har denne morknet helt opp når båten sto på lager... er alt derifra drit da? Nei det er nok ikke det. Jeg har kjørt masse forskjellige kjøretøy(2 og 4takt) på biltemaolje og den fungerer utmerket(passer på att spesifikasjonene på oljen er rett da) Eneste jeg syns er dumt med biltema sin 2taktsolje er att den lukter mere en den oljen jeg nå bruker på mine 2taktere (ipone-olje)
Ellers så har jeg ødelagt mye mere av tengtools og andre dyre verktøy en jeg har klart å ødelegge biltema sine verktøy(kjøper di som er merket med 5 eller 10 år garanti )Ser en gjenganger er att folk blir sure fordi skrallene tar kveld etter att dem har hatt på ett 1meters rør som forlenger... nei tenk att det kunne skje :) Av andre ting på biltema så ser jeg og vurdere tingene før jeg kjøper om dem blir å holde eller ikke. På noen ting så gjenspeiler prisen og kvaliteten mens på andre ting så er det supre tilbud på skikkelig gode varer.
Men til spørsmålet ditt om oljen så er den helt trygg å bruke såfremt den er merket med minimum spesifikasjonene(eller bedre) som motorprodusenten krever
Tror du skal lese litt mere hva jeg skriver. Jeg sier jeg er generelt skeptisk til Biltema produkter, da jeg av erfaring har opplevd en masse som ikke holder mål. Jeg handler også en del på Biltema men er meget selektiv til hva jeg handler der. Som jeg har sagt gjentatte ganger så er mye av det de selger av en kvalitet jeg ikke ønsker. Selvsagt går en skralle sund om du bryter på den, uansett merke, men igjen - det er ikke det jeg sier. Kan godt hende at oljen er topp kvalitet, aner ikke.. Har heller ikke sagt at oljen er dårlig. Selvsagt kan man være uheldig med produkter fra alle leverandører og det betyr selvsagt ikke at alt fra denne leverandør er dårlig. Det jeg prøver å få fram er at sunn skepsis til det som selges og sies kan være et greit utgangspunkt.