Kjellg Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Mr.V skrev 1 minute ago: Jeg kjøper alltid olje på Biltema, av den enkle grunn at den er billigst. Hvordan kvaliteten er har jeg ikke mulighet til å finne ut, men som nevnt tidligere i tråden her bytter jo Biltema ut produsenter basert på hvem som leverer billigst mulig produkter til dem. Noen ganger er oljen produsert av skikkelige merkenavn som Castrol e.l., andre ganger kan det være noe man aldri har hørt om. Jeg har aldri hatt et eneste problem med Biltema-oljen (kjøper jo selvfølgelig olje som oppfyller kravene til det jeg skal ha den nedpå), og jeg kan garantere dere at det er bedre å ha en liter eller to med olje fra Biltema liggende i båten enn å ikke ha i det hele tatt om man skulle gå tom midt ute på fjorden. Har aldri hatt problemer som følge av Biltema-olje heller. My two cents... Helt enig i dine betraktninger. Din innledning er det som jeg hele tiden har prøvd å poengtere, at oljen godt kan være av topp kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 2 tsktsmotorer bruker jeg alltid Biltema produkter. På bilene mine så.skifter verksted olje, men jeg bruker bare biltema på egterfylling. Samme spec selvfølgelig. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 En skal vel ikke undervudere markedkreftene?(ref. Rema 1000) Ingen nordiske land har flere Biltemabutikker enn her i landet, og flere kommer til hvert år. Biltema Norge hadde i 2012 en omsetning på 2,484 milliarder kroner - en vekst på 9,7 prosent fra året før. Jeg er rimelig sikker på at folk flest har såpass gangsyn at de velger bort varer og butikker med dårlig kvalitet. At en kjede ekspanderer såpass kraftig bør jo være bevis godt nok på at de selger en hel del varer som holder et kvalitetsnivå vi er fornøyd med? Har vært mye kritikk mot Ikea også, men du allverden som de selger:-) Som dere sikkert har forstått har jeg ingen betenkeligheter mot å kjøpe hverken olje eller andre varer hos Biltema, de få varene jeg har kjøpt som ikke har oppfylt mine kriterier for pris/kvalitet handler jeg naturligvis andre steder, men jevnt over holder Biltemas kvalitet på ting godt nok for meg. Sitér dette innlegget Link to post
mercury50hk Svart 25.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Jøss dette ble jo en livlig debatt. Takker for alle svar. Er det ok og blande oljer? Jeg har nå yamalube på tanken, kan jeg da fint blande en ny olje i den? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 noen mener blanding er fyfy , andre at det er problemfritt. Jeg blander så lenge oljene er samme spec Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tb55 Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Alle motoroljer kan blandes. De skal kunne blandes, iht Nato-krav. Ellers er det jo verdens enkleste sak å slenge rundt seg udokumenterte påstander, både den ene og andre veien.... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 2 hours ago, mercury50hk said: Jøss dette ble jo en livlig debatt. Takker for alle svar. Er det ok og blande oljer? Jeg har nå yamalube på tanken, kan jeg da fint blande en ny olje i den? Har gjort det i alle år på en rekke forskjellige motorer, og igjen, aldri medført noe problem. Det er vel også slik at produsenter kjøper av/fra hverandre, produserer for hverandre osv Helt vanlig at en tankbåt fullastet med olje, råolje eller produkt, skifter eier mange ganger før den når sin destinasjon og blir rafinert eller bare helt over på dunker og kanner. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Guest Balder.. Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Brukte Biltema syntetisk 2takts olje på 1000-1200cc løpsmotorer som produserte 250hk+ i maaange år uten ett eneste !! havari. Kunne hver gang motorene var oppe se att de levde ett godt liv. Den er fullgod ! Biltema har ikke egne olje raffineri...som de fleste vet så koster innpakning og "navn" ofte mer enn selve produktet, tipper att 2taktsolje av feks Mobil 1 kan kjøpes svært billig i stort kvanta for så å tappes på egne billige flasker. Markedet er gjenområttent, "de beste" (og dyreste) merkene er ofte det samme som det du kan kjøpe rimeligere men med annen innpakning. Det er ikke nødvendig å bruke mer penger enn du må Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 26.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 Jeg har samme motor og har aldri brukt annet ell BT olje, starter lett og sviver godt, i dag kjørte jeg 38,5 nautiske mil på tomgang og det tok noen timer, motor surnet ikke og eksos ble ikke jævlig. gamle motoren min, en 79mod 70hk omc masin fikk i alle år servert samme type olje og jeg byttet ikke plugger på 5år, motor malte som en katt og startet alltig uten problem, så at den 2t oljen fra BT er så ille som noen sier tviler jeg på. pluggene på min yamaha ser veldig bra ut fortsatt og hvis noen fortsatt er skeptiske så kan jeg godt knipse bilde av motot innvendig og forgasser innvendig for å vise at motoren er frisk g fin uten de fæle belegg som dere tror den oljen legger igjen. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.