Nagel Startet 24.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2017 Heisan, Er det noen som vet hvem som produserte (produserer?) de originale fendere til NorStar 350? Etter noen år på sjøen har jeg behov for å supplere, men finner ingen i samme lengde og diameter... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 24.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2017 Et råtips er norske polyform. Kjøpte selv polyform fendre da jeg ville ha kortere fendre i større diameter enn vanlig. Finnes som regel 2-3 lengder pr diameter. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Sjøbliss Svart 24.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2017 Fin båt du har da Nagel (akkurat kjøpt nor star 350 og ligger i leangbukta). Har du sjekket med han som selger unna saker på Finn for verftet i Arendal? F.eks. formene til 350 ligger vel ute. Om du ikke finner navnet skal jeg rote det frem. Er bare litt trøtt i hodet nå ? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Nagel Svart 25.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 (redigert) Hei Sjøbliss, Takk- så du hadde kjøpt "ny" NorStar350- så meget velholdt ut- gratulerer. Den tror jeg du kommer til å få mye glede av. Får håpe noen kjøper formene og starter opp igjen (evt forlenger båten med 3 fot i lengde og 30 cm i bredde...). Det lages egentlig ingen slike båter lenger (merkelig nok). Nilsen båtbyggeri kjenner båten godt, men husker ikke hvor fendere var fra... Redigert 25.Mai.2017 av Nagel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Takk ? krysser fingrene for at noen tar det opp igjen ja. Synes båten er helt perfekt! Nye Marex er vel eneste som nærmer seg som produseres i dag ... men uff for en pris... Har spurt Knut-Erik og linket tråden din. Han jobbet i sin tid for Nor Star så han vet kanskje. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Nagel Svart 26.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 Ja, det er en meget fin og god og praktisk båt. Vi går nå løs på 5. sesong med stor glede. Takk for engasjement- er det noe vi kan bidra med for en ny NorStar350-eier, må du endelig gi beskjed. God båtsommer! Nagel. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 26.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 (redigert) Med stor risiko for dårlig hukommelse....... Kjøpt av Flak i Kristiansand. G. Serie. Redigert 26.Mai.2017 av Knude (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Nagel Svart 26.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 Hei Knude, Takk for engasjement. Fenderen på min båt ser ut til å være merket "F5", men når jeg ser på F-serien fra Polyform, er det ingen som har den dimensjonen som jeg kan måle på min fendere (ca 70 cm høye, ca 24 cm i diameter)... Dessuten er de blå, mens Polyform sine er hvite eller svarte. Mystisk... Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 26.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 G 5 er blå. Ca 70 h. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Sjøbliss Svart 27.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2017 Nagel skrev On 26.5.2017 at 2.49: Ja, det er en meget fin og god og praktisk båt. Vi går nå løs på 5. sesong med stor glede. Takk for engasjement- er det noe vi kan bidra med for en ny NorStar350-eier, må du endelig gi beskjed. God båtsommer! Nagel. Takk ? Så langt går ting som planlagt og bedre enn det. Fantastisk båt! Håper du finner fendere. Merker meg at mye større båter har pinglete fendere i forhold til hva Nor Star leverte i sin tid. Ligger nå ved siden av en 38 foter fra 2016 og uten våre fendere hadde ikke jeg sovet så godt i natt ? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.