Jump to content

Hvem produserte (produserer?) originale fendere til NorStar 350?

Nagel

Recommended Posts

Fin båt du har da Nagel (akkurat kjøpt nor star 350 og ligger i leangbukta). 

Har du sjekket med han som selger unna saker på Finn for verftet i Arendal? F.eks. formene til 350 ligger vel ute. Om du ikke finner navnet skal jeg rote det frem. Er bare litt trøtt i hodet nå ?

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Hei Sjøbliss,

Takk- så du hadde kjøpt "ny" NorStar350- så meget velholdt ut- gratulerer. Den tror jeg du kommer til å få mye glede av.

Får håpe noen kjøper formene og starter opp igjen (evt forlenger båten med 3 fot i lengde og 30 cm i bredde...). Det lages egentlig ingen slike båter lenger (merkelig nok).

Nilsen båtbyggeri kjenner båten godt, men husker ikke hvor fendere var fra...

Redigert av Nagel (see edit history)

Takk ? krysser fingrene for at noen tar det opp igjen ja. Synes båten er helt perfekt! Nye Marex er vel eneste som nærmer seg som produseres i dag ... men uff for en pris...

Har spurt Knut-Erik og linket tråden din. Han jobbet i sin tid for Nor Star så han vet kanskje. 

Hei Knude,

Takk for engasjement. Fenderen på min båt ser ut til å være merket "F5", men når jeg ser på F-serien fra Polyform, er det ingen som har den dimensjonen som jeg kan måle på min fendere (ca 70 cm høye, ca 24 cm i diameter)... Dessuten er de blå, mens Polyform sine er hvite eller svarte. Mystisk...

Nagel skrev On 26.5.2017 at 2.49:

Ja, det er en meget fin og god og praktisk båt.

Vi går nå løs på 5. sesong med stor glede.

Takk for engasjement- er det noe vi kan bidra med for en ny NorStar350-eier, må du endelig gi beskjed.

God båtsommer!

Nagel.

Takk ? 

Så langt går ting som planlagt og bedre enn det. Fantastisk båt! Håper du finner fendere. Merker meg at mye større båter har pinglete fendere i forhold til hva Nor Star leverte i sin tid. Ligger nå ved siden av en 38 foter fra 2016 og uten våre fendere hadde ikke jeg sovet så godt i natt ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...