Jump to content

Edit History

Chris284

Chris284

Det er nå 10 års "holbarhet" på gassbeholdere. Gassforhandlere har ikke lenger lov å fylle flasker som er produsert for over 10 år siden.

Jeg skulle fylle en 5 kg composit beholder med grå topp og fikk beskjed om at den ikke lenger var godkjent og ikke kunne fylles.

Det gjelder og for beholdere i stål etter det jeg ble fortalt.

Min gassbeholder var fra 2006. Så da ble det bare å kassere og kjøpe ny.

Fikk riktignok rabatt på den nye (har blå topp), så med 5 kg gass kom det på 625,- Ikke galt.

Så man bør sjekke dato merking, også de nye som kjøpes, at de er produsert i år, ellers blir det kortere holbarhet.

Gamle beholdere har årstallet støpt inn, f.eks 06. Nye flasker har en lapp med dato kode.

Chris284

Chris284

Det er nå 10 års "holbarhet" på gassbeholdere. Gassforhandlere har ikke lenger lov å fylle flasker som er produsert for over 10 år siden.

Jeg skulle fylle en 5 kg composit beholder med grå topp og fikk beskjed om at den ikke lenger var godkjent og ikke kunne fylles.

Det gjelder og for beholdere i stål etter det jeg ble fortalt.

Min gassbeholder var fra 2006. Så da ble det bare å kassere og kjøpe ny.

Fikk riktignok rabbat på den nye (har blå topp), så med 5 kg gass kom det på 625,- Ikke galt.

Så man bør sjekke dato merking, også de nye som kjøpes, at de er produsert i år, ellers blir det kortere holbarhet.

Gamle beholdere har årstallet støpt inn, f.eks 06. Nye flasker har en lapp med dato kode.

• Create New...