Ledlenser Startet 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2017 Heihei folkens! Eg har fått tilbud om plass på en fabrikktråler, det lille eg har vert på større skip så sliter eg vanvittig med sug i magen når skuta er på vei ned i bølgedalen. Eg kjenner det faktisk helt ned i ballene! Er dette noe som vil gå over på samme måte som sjøsyke? Noen andre som har vert plaget med de samme? hjelper naturligvis å sette seg i midten av skipet, så en slipper det store fallet ned. Men eg vil bli stasjonert i forskipet, så ingen mulighet til å "evakuere" til midten under dårlig vær tips? Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Du må bare prøve. Eg har alltid blitt fryktelig lett sjøsjuk, men har nå jobbet på flytere siden 2009 uten noen problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Ledlenser Svart 25.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Er ikke sjøsyken eg frykter, men suget i magen hver gang skuta er på vei ned fra bølgetoppene. Var med i 4 meter bølger, da var suget virkelig ubehagelig. Blir fort det dobbelte med bølgehøyde på en fabrikktråler i Barentshavet på vinteren! Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Tror nok det er noe du kan "vokse" av deg, såfremt det ikke er en form formsjøsyke du har. Sjøsyken i seg selv kan gi symptomer på forskjellige måter og trenger ikke nødvendigvis være kvalme. Har du prøvd postafen selv om det ikke er sjøsyke du mistenker? Ville prøvd å se om det virker. Om du skal til legen så kan du jo diskutere det med han og gjerne få resept på dem. Mye billigere da en om du skal kjøpe på reseptfritak. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Ledlenser skrev 16 minutes ago: Er ikke sjøsyken eg frykter, men suget i magen hver gang skuta er på vei ned fra bølgetoppene. Var med i 4 meter bølger, da var suget virkelig ubehagelig. Blir fort det dobbelte med bølgehøyde på en fabrikktråler i Barentshavet på vinteren! Poenget mitt var eg vil tro du venner det til deg. Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Hei, Jobber mye med fiskebåter, og spør alltid sjømenn om de sliter med sjøsyke. 1: De fleste vokser det av seg/blir vant til det 2: et tips som mange bruker er å starte med sjøsyketabletter ei uke før du skal på sjøen, og fortsette hele turen, selv om du ikke føler deg dårlig. 3: Sjøsykeplaster sier mange fungerer bra. Hvilken båt du skal på da?:) Sitér dette innlegget Link to post
Fritidsfiskrn Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Som gammel sjøulk kan jeg gi deg dette rådet: Spis flatbrød dersom du føler deg uvel, overspis ikke med annen mat og spesielt ikke sjokolade. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Flistren skrev 12 minutes ago: Som gammel sjøulk kan jeg gi deg dette rådet: Spis flatbrød dersom du føler deg uvel, overspis ikke med annen mat og spesielt ikke sjokolade. Eller brunost. Svigerfadern er en gammel fangstmann og har vært sjøsyk bestandig. Nå i vinter hadde han fått brunost fra en seter sørpå. Spiste det om natta før de gikk ut og selvfølgelig kom det. Han har lovd på tro og ære, at brunost før han skal på havet, det spiser han aldri mere. Men over til temaet, om det hadde vært meg så hadde jeg absolutt prøvd ut postafen. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Ta det som et bonus om du kjenner suging i ballene Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Kan jo spikre fast ballene i dørken. Da kjenner du ikke suget ;) Ingefær hjelper, bland i varmtvann. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Kastrasjon kan vel også funke men bør sees på som en siste utvei. Sitér dette innlegget Link to post
sandman1 Svart 26.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 (redigert) Tipper det er litt relatert til balansenerver/ sjøsyke liknende, og da kan muligens ingefær fungere, som BigMac foreslo, har hørt at en kan kutte av en skive og ha det bak leppa omtrent som skrå.. Redigert 26.Mai.2017 av sandman1 (see edit history) Sitér dette innlegget KnutS "It's dark and we're wearing sunglasses" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.