Jump to content

Sug i magen på vei ned i bølgedaler

Ledlenser

Recommended Posts

Heihei folkens!

Eg har fått tilbud om plass på en fabrikktråler, det lille eg har vert på større skip så sliter eg vanvittig med sug i magen når skuta er på vei ned i bølgedalen. Eg kjenner det faktisk helt ned i ballene! Er dette noe som vil gå over på samme måte som sjøsyke? Noen andre som har vert plaget med de samme?

hjelper naturligvis å sette seg i midten av skipet, så en slipper det store fallet ned. Men eg vil bli stasjonert i forskipet, så ingen mulighet til å "evakuere" til midten under dårlig vær

tips?

Tror nok det er noe du kan "vokse" av deg, såfremt det ikke er en form formsjøsyke du har. Sjøsyken i seg selv kan gi symptomer på forskjellige måter og trenger ikke nødvendigvis være kvalme. Har du prøvd postafen selv om det ikke er sjøsyke du mistenker? Ville prøvd å se om det virker. Om du skal til legen så kan du jo diskutere det med han og gjerne få resept på dem. Mye billigere da en om du skal kjøpe på reseptfritak. 

Ledlenser skrev 16 minutes ago:

Er ikke sjøsyken eg frykter, men suget i magen hver gang skuta er på vei ned fra bølgetoppene. Var med i 4 meter bølger, da var suget virkelig ubehagelig. Blir fort det dobbelte med bølgehøyde på en fabrikktråler i Barentshavet på vinteren! 

Poenget mitt var eg vil tro du venner det til deg.

Hei, 

Jobber mye med fiskebåter, og spør alltid sjømenn om de sliter med sjøsyke. 

1: De fleste vokser det av seg/blir vant til det

2: et tips som mange bruker er å starte med sjøsyketabletter ei uke før du skal på sjøen, og fortsette hele turen, selv om du ikke føler deg dårlig. 

3: Sjøsykeplaster sier mange fungerer bra.

Hvilken båt du skal på da?:)

Flistren skrev 12 minutes ago:

Som gammel sjøulk kan jeg gi deg dette rådet: Spis flatbrød dersom du føler deg uvel, overspis ikke med annen mat og spesielt ikke sjokolade.

Eller brunost. Svigerfadern er en gammel fangstmann og har vært sjøsyk bestandig. Nå i vinter hadde han fått brunost fra en seter sørpå. Spiste det om natta før de gikk ut og selvfølgelig kom det. Han har lovd på tro og ære, at brunost før han skal på havet, det spiser han aldri mere.

Men over til temaet, om det hadde vært meg så hadde jeg absolutt prøvd ut postafen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...