Kjellg
Artekno skrev 12 minutes ago:Det er merkelig hvor mange som har en mening for eller mot LiFePo4 batterier, mot hvor lite respons man får på et teknisk spørsmål om det samme.
Min teori er at 4 celler som er skrudd sammen nødvendigvis må være mer "Murphy Proof" enn 133 stk som er sveiset eller loddet sammen på kryss og tvers. Om jeg har rett? Det må da fanden vite...
Min magefølelse sier også det, uten at jeg har noen kompetanse på området. Var inne på tanken å sette inn lithium i år, men valgte å vente til prisene ramler litt. Jeg så på Victron, men de er fortsatt litt for dyre. Vet firma som er begynt å innstallere lithium i båter, men de nekter å sette inn noe annet en Victron. Vet også at Hellanor er begynt å "skaffe" lithium, men de kjører da som Seatronic på Skanbatt sine batterier. Tegninga for hvilken teknologi ligger der...
Skummelt å si for bastant her inne hva men mener for da blir man arrestert med en gang. Snakker da av erfaring ;) Men som sagt meningene og følelsene på området er sterke her på forumet, så jeg tror rett og slett ikke du får noe klart svar på ditt spørsmål.
Redigert
Mener å ha lest her på forumet at man klarte ikke å kjøre inn så mange ampere på maksbatt som teknologien skulle tilsi. Det var nevnt at BMS sperret, men det ble igjen sagt som umulig av andre. Så du må nesten vurdere selv.