Jump to content

Edit History

magnuje

magnuje

I morgen skal min lille familie (inkl 2 åring) på overnattingstur for første gang i år. Planlegger et eller annet sted i bærumskjærgården for å holde transportetappen så kort som mulig. Det skal også bli ganske frisk solgangsbris så kjekt å holde seg i skjermet farvann. Har en 32 fots seilbåt med anker i baugen så det blir å ligge på svai og ta jollen inn.

Har sett litt på saraholmen, men er litt usikker på dybden for å ligge på svai. Virker også litt trangt på kartet? Ser ut på navionics sonar chart som det grunner veldig opp i midten av sundet. Noen som vet om dette stemmer? Ser også som det er litt utsatt for trafikkbølger fra NØ, men dette er kanskje ikke et problem nå som 5 kan grense er innført?

IMG_0028.PNG.d0aef63ddda54d1e47ce3d02021a8b00.PNG

Så har vi jo alltid middagsbukta. Elsket og hatet. Jeg har aldri ligget der om kvelden, men liker foraåvidt at det er litt liv og røre bare det ikke blir flatfyll til langt på natt. Fordelen er jo at det er lunt og fint der, lite hekkbølger og kort vei til land for grilling osv. Men hvordan er stemningen der om kveldene? Er det småbarnsfamilier som overnatter eller kun guttegjenger med store stereoanlegg? Ser også ganske fint ut på kartet sør for det smaleste partiet i bukta. Er det kanskje roligere her enn inne i selve middagsbukta? Mulig man ikke ligger like mye i le for sørvesten her?

IMG_0029.PNG.c36ea4aeb83f33cb1cd3d0194e19bdf8.PNG

Tar gjerne mot andre tips til barnevennlige svaisteder i området med god le for sørvesten og kort vei til land!

magnuje

magnuje

Skal ta min lille familie (inkl 2 åring) med på overnattingstur for første gang i år. Planlegger et eller annet sted i bærumskjærgården for å holde transportetappen så kort som mulig. Det skal også bli ganske frisk solgangsbris så kjekt å holde seg i skjermet farvann. Har en 32 fots seilbåt med anker i baugen så det blir å ligge på svai og ta jollen inn.

Har sett litt på saraholmen, men er litt usikker på dybden for å ligge på svai. Virker også litt trangt på kartet? Ser ut på navionics sonar chart som det grunner veldig opp i midten av sundet. Noen som vet om dette stemmer? Ser også som det er litt utsatt for trafikkbølger fra NØ, men dette er kanskje ikke et problem nå som 5 kan grense er innført?

Så har vi jo alltid middagsbukta. Elsket og hatet. Jeg har aldri ligget der om kvelden, men liker foraåvidt at det er litt liv og røre bare det ikke blir flatfyll til langt på natt. Fordelen er jo at det er lunt og fint der, lite hekkbølger og kort vei til land for grilling osv. Men hvordan er stemningen der om kveldene? Er det småbarnsfamilier som overnatter eller kun guttegjenger med store stereoanlegg? Ser også ganske fint ut på kartet sør for det smaleste partiet i bukta. Er det kanskje roligere her enn inne i selve middagsbukta? Mulig man ikke ligger like mye i le for sørvesten her?

IMG_0029.PNG.c36ea4aeb83f33cb1cd3d0194e19bdf8.PNG

Tar gjerne mot andre tips til barnevennlige svaisteder i området med god le for sørvesten og kort vei til land!

magnuje

magnuje

Skal ta min lille familie (inkl 2 åring) med på overnattingstur for første gang i år. Planlegger et eller annet sted i bærumskjærgården for å holde transportetappen så kort som mulig. Det skal også bli ganske frisk solgangsbris så kjekt å holde seg i skjermet farvann. Har en 32 fots seilbåt med anker i baugen så det blir å ligge på svai og ta jollen inn.

Har sett litt på saraholmen, men er litt usikker på dybden for å ligge på svai. Virker også litt trangt på kartet? Ser ut på navionics sonar chart som det grunner veldig opp i midten av sundet. Noen som vet om dette stemmer? Ser også som det er litt utsatt for trafikkbølger fra NW, men dette er kanskje ikke et problem nå som 5 kan grense er innført?

Så har vi jo alltid middagsbukta. Elsket og hatet. Jeg har aldri ligget der om kvelden, men liker foraåvidt at det er litt liv og røre bare det ikke blir flatfyll til langt på natt. Fordelen er jo at det er lunt og fint der, lite hekkbølger og kort vei til land for grilling osv. Men hvordan er stemningen der om kveldene? Er det småbarnsfamilier som overnatter eller kun guttegjenger med store stereoanlegg?

magnuje

magnuje

Har sett litt på saraholmen, men er litt usikker på dybden og bredden for å ligge på svai. Ser ut på navionics sonar chart som det grunner veldig opp i midten av sundet. Noen som vet om dette stemmer? Ser også som det er litt utsatt for trafikkbølger fra NW, men dette er kanskje ikke et problem nå som 5 kan grense er innført?

Så har vi jo alltid middagsbukta. Elsket og hatet. Jeg har aldri ligget der om kvelden, men liker foraåvidt at det er litt liv og røre bare det ikke blir flatfyll til langt på natt. Fordelen er jo at det er lunt og fint der, lite hekkbølger og kort vei til land for grilling osv. Men hvordan er stemningen der om kveldene? Er det småbarnsfamilier som overnatter eller kun guttegjenger med store stereoanlegg?

Tar gjerne mot andre tips til svaisteder i området med god le for sørvesten og med kort vei til land!

magnuje

magnuje

Skal ta min lille familie (inkl 2 åring) med på overnattingstur for første gang i år. Planlegger et eller annet sted i bærumskjærgården for å holde transportetappen så kort som mulig. Det skal også bli ganske frisk solgangsbris så kjekt å holde seg i skjermet farvann. 

Har en 32 fots seilbåt med anker i baugen så det blir å ligge på svai og ta jollen inn. Har sett litt på saraholmen, men er litt usikker på dybden og bredden for å ligge på svai. Ser ut på navionics sonar chart som det grunner veldig opp i midten av sundet. Noen som vet om dette stemmer?  IMG_0028.PNG.d0aef63ddda54d1e47ce3d02021a8b00.PNG

• Create New...