Jump to content

Edit History

Knude

Knude

Hmmm. Når du lufter styring må også autopilot pumpen kjøres. Det er den som normalt luftes først å fyller det systemet med olje. Sveive begge veier på rattet. Så kjøre autopilot pumpe frem og tilbake noen ganger . Så lufte styring på vanlig måte. Nor star 950 er ikke den letteste båten å lufte styring på da slangene har en litt uheldig utforbakke ned til akterkabinen . På fabrikken måtte vi ofte lufte et par ganger før den var perfekt. Når vi så prøvekjørte båten hendte det ofte at jeg måtte sveive raskt fra side til side noen ganger for siste  finpuss. Om du har kjøpt samme rattpumpe igjen så skal den ha 4,5 omdreining fra side til side. Har du mer er det luft. Sjekk også for lekkasjer. 

 

Hakkete styring er tegn på luft systemet.  

Når du har autopilot har du en fordel da den vil lufte systemet for de siste boblene i slangen da den har en høyere trykk enn rattpumpa. 

Knude

Knude

Hmmm. Når bu lufter styring må også autopilot pumpen kjøres. Det er den som normalt luftes først å fyller det systemet med olje. Sveive begge veier på rattet. Så kjøre autopilot pumpe frem og tilbake noen ganger . Så lufte styring på vanlig måte. Nor star 950 er ikke den letteste båten å lufte styring på da slangene har en litt uheldig utforbakke ned til akterkabinen . På fabrikken måtte vi ofte lufte et par ganger før den var perfekt. Når vi så prøvekjørte båten hendte det ofte at jeg måtte sveive raskt fra side til side noen ganger for siste  finpuss. Om du har kjøpt samme rattpumpe igjen så skal den ha 4,5 omdreining fra side til side. Har du mer er det luft. Sjekk også for lekkasjer. 

 

Hakkete styring er tegn på luft systemet.  

Når du har autopilot har du en fordel da den vil lufte systemet for de siste boblene i slangen da den har en høyere trykk enn rattpumpa. 



×
×
  • Create New...