Jump to content

Edit History

adeneo

adeneo

Athene skrev 11 minutes ago:

Adeno: Hvordan/hvorfor mener du regel 3 (iii) kommer til anvendelse her? 

Jeg mener ikke at regel 3 av de internasjonale reglene kommer til anvendelse her i det hele tatt. Ettersom det er norsk farvann blir det regel 44, som er ganske klar.

Den norske oversettelsen sier jo :

"større fartøy, rutegående ferger og annen nyttetrafikk, når de passerer et trangt farvann, en sterkt beferdet lei eller et havneområde."

det nærmeste man kommer den definisjonen i den internasjonale utgaven er vel "vessel restricted in her ability to manoeuvre", eller som i regel 9 "vessel which can safely navigate only within such channel or fairway...".

Jeg tenkte mer på hva som gjelder andre steder enn i Norge, for eksempel i Sverige, som ikke har noen Regel 44.

adeneo

adeneo

Athene skrev 9 minutes ago:

Adeno: Hvordan/hvorfor mener du regel 3 (iii) kommer til anvendelse her? 

Jeg mener ikke at regel 3 av de internasjonale reglene kommer til anvendelse her i det hele tatt. Ettersom det er norsk farvann blir det regel 44, som er ganske klar.

Den norske oversettelsen sier jo "større fartøy, rutegående ferger og annen nyttetrafikk, når de passerer et trangt farvann...", det nærmeste man kommer den definisjonen i den internasjonale utgaven er vel "vessel restricted in her ability to manoeuvre", eller som i regel 9 "vessel which can safely navigate only within such channel or fairway...".

Jeg tenkte mer på hva som gjelder andre steder enn i Norge, for eksempel i Sverige, som ikke har noen Regel 44.

• Create New...