adeneo
Sahara skrev 22 minutes ago:
Så du tror sjøfartsdirektøren har satt seg inn i denne situasjonen??!? Han uttaler seg jo på helt generelt grunnlag. For han og rederiet hadde det jo vært best om det ikke var en fritidsbåt å se innen 10nm fra nyttetrafikk.
Jeg antar at ettersom båter på kollisjonskurs med Bastøfergen er en gjenganger, det er jo tross alt ikke første gang dette diskuteres, så har direktoratet i det minste kunnskap om hvorvidt Regel 44 gjelder eller ikke? Det kan være jeg tar feil.
Ida Marie III skrev 9 minutes ago:Les igjennom hvordan du kommenterte regel 44.... står inne for den...mildt sagt hodeløst...
Tåke betyr ingen ting ????
Og igjen, Sjøveisreglene har eget avsnitt for "Fartøy som navigerer under nedsatt sikt" i kapittel 1.
Regel 44 er under kapittel 2, å gjelder uansett vær, tåke betyr ingenting for Regel 44, den gjelder uansett sikt.
Det er mulig å lese forskriften selv ?
Forøvrig, var kommentaren din "Himmel for en uttalelse og tankegang, muligens mangel på det siste ?? ...hold deg på land !!...", å det er greit at du står inne for den, jeg synes fremdeles den er ufin, takk for meg !